عملیات گاز رسانی شبکه دورن شهری عشق‌آباد طبس در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: عملیات گاز رسانی شبکه دورن شهری عشق آباد طبس در دهه فجر امسال کلنگ زنی خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود تا دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی امروز در دیدار با مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی موانع پیش روی گازرسانی به شهر‌ها و روستاهای حوزه انتخابیه خود را بررسی کرد.

وی گفت: امید است که در دهه فجر سال آینده‌‌ همان طور که مسئولان شرکت گاز قول داده اند، مردم داخل شهر قهستان و اسدیه از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس افزود: خواسته مردم اسدیه و قهستانف تسریع در روند گازرسانی به این دو شهر است.

فرشید دشتی مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی نیز در این دیدار با بیان اینکه سرانه گازرسانی به منازل مسکونی شهری به ازای هر خانوار ۲ و نیم میلیون تومان است، افزود: این میزان در خراسان جنوبی بدلیل وسعت و جمعیت کم و پراکندگی جمعیت بسیار بالا‌تر است.

عملیات گاز رسانی شبکه دورن شهری عشق‌آباد طبس در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی شبکه درون شهری قهستان و اسدیه دهه فجر امسال کلنگ زنی می‌شود، گفت: تلاش می‌شود تا این پروژه تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری برسد و مردم این دو شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: علاوه بر این دو شهر، عملیات گاز رسانی شبکه دورن شهری عشق آباد طبس نیز دهه فجر امسال کلنگ زنی خواهد شد و پیش بینی می‌شود که تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری برسد.

دشتی گفت: خط انتقال گازرسانی به این سه شهر در حال حاضر حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در خصوص گازرسانی به کارخانه سیمان باقران نیز گفت: شرکت گاز استان آمادگی خود را برای گازرسانی به این پروژه را اعلام کرده ولی تاکنون اقدامی از سوی هیات مدیره شرکت صورت نگرفته است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی تاکید کرد: اعضای هیات مدیره این شرکت باید زود‌تر برای عقد قرارداد به شرکت گاز استان مراجعه کنند تا بتوانیم عملیات گازرسانی به این شرکت را زود‌تر آغاز کنیم.

دشتی گفت: بعد از گازرسانی به این شرکت، عملیات گازرسانی به گزیک و روستاهای اطراف شرکت سیمان باقران آغاز خواهد شد.

۸۵ درصد خانوارهای شهری خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵درصد خانوارهای شهری خراسان جنوبی در ۱۴ شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، با تاکید بر اینکه هم اکنون ۲۱ درصد روستاهای استان تحت پوشش گاز طبیعی هستند، افزود: این میزان شامل ۹۷ روستای استان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ روستای استان در دست اقدام برای گازرسانی است، گفت: بخشی از این روستا‌ها در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد و مابقی نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی ادامه داد: با گازرسانی به این ۴۰ روستا، درصد گازرسانی به روستا‌ها از ۲۱ به ۲۷ خواهد رسید.

دشتی با اشاره به بهره برداری از پروژه گازرسانی به ۱۰ روستای محور خراشاد گفت: تمامی روستاهای اطراف بیرجند که پروژه مسکن مهر در آنها در حال انجام است گازرسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه مسکن مهر بیرجند به جز پروژه ۷۵ هکتاری مابقی گازرسانی شده است، با بیان اینکه پروژه گازرسانی به زیرکوه فاز اول خط انتقال به طول ۹۱ کیلومتر با قدرت ۱۰ اینچ در حال حاضر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: برنامه ما این است که تا پایان سال آینده عملیات شبکه گازرسانی به حاجی آباد را شروع کنیم.

منبع: شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − نه =