برای اجرای طرح (CBR) نیاز به کمک تمام آحاد جامعه داریم

کارشناس (CBR) اداره بهزیستی طبس گفت: روستای جوخواه نخستین روستایی است که طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در آن آغاز شده است و در چهار دهستان پیرحاجات، منتظریه، نخلستان و گلشن پایگاه توانبخشی مبتنی بر جامعه با مدیریت دهیاری راه‌اندازی شده است که روستاهای قمر تحت حمایت این پایگاه می‌باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، محمد حسینی کارشناس (CBR) اداره بهزیستی طبس در جشن پوشش صد‌درصدی برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در شهرستان طبس که در روستای جوخواه برگزار شد اظهار داشت: هدف از طرح (CBR) یا توانبخشی مبتنی بر جامعه توانمند‌سازی افراد معلول است که باعث یک شناخت از خود معلول و توانمندی‌هایش می‌شود.

وی گفت: روستای جوخواه نخستین روستایی است که این طرح در آن آغاز شده است و در چهار دهستان پیرحاجات، منتظریه، نخلستان و گلشن پایگاه توانبخشی مبتنی بر جامعه با مدیریت دهیاری راه‌اندازی شده است که روستاهای قمر تحت حمایت این پایگاه می‌باشند.

حسینی خاطرنشان کرد: کمک‌های بهزیستی تنها کمک‌های مالی نیست و هدف از ایجاد این طرح شناسایی پتانسیل افراد معلول و توانایی‌های آن‌هاست.

وی افزود: تاکنون و تنها در بخش مرکزی حدود ۳۲۷ نفر معلول شناسایی شده‌اند که در غالب طرح (CBR) به آن‌ها خدماتی از جمله آموزش خانواده، آموزش خارج از خانواده، ارجاع جهت رفع مشکلات، کمک هزینه‌های درمان، تحویل وسایل کمک توانبخشی، اشتغال و خودکفائی و حمایت اجتماعی انجام می‌پذیرد.

حسینی گفت: برنامه فرهنگ‌سازی این طرح بسیار مهم است و تمام علاقه‌مندان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و مؤسسه خیریه حضرت عباس(علیه‌السلام) در طبس به عنوان NGO این طرح در منطقه چهار معرفی شده است و تاکنون با توجه به همکاری وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، وزارت رفاه و تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد ۱۰ دهیار و ۸ تسهیل‌گر میانی و محلی و خانه‌های بهداشت روستایی در این طرح همکاری دارند.

در پایان جلسه از دهیار روستای جوخواه و دو نفر از معلولین موفق در زمینه اشتغال و خودکفایی تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 8 =