دومین کنگره جراحان خراسان به میزبانی طبس برگزار می‌شود

دکتر حقی از برگزاری دومین کنگره جراحان خراسان در طبس خبر داد و گفت: کنگره جراحی برای پزشکان عمومی شهرهای همجوار استان خراسان بزرگ، جهت آشنایی جراحان و متخصصین رشته‌های مختلف با آخرین دستاوردها و تازه‌های علم پزشکی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، دکتر سید ضیاءالله حقی در نسشت خبری از برگزاری دومین کنگره جراحان خراسان خبر داد و گفت: کنگره جراحی برای پزشکان عمومی شهرهای همجوار استان خراسان بزرگ، جهت آشنایی جراحان و متخصصین رشته‌های مختلف با آخرین دستاوردها و تازه‌های علم پزشکی است.

وی یادآور شد: اولین کنگره علمی جراحی طبس در روزهای ۱۰، تا ۱۲ فروردین‌ماه سال ۷۶ با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همکارانمان در طبس برگزار کردیم.

وی دنبال کرد: در آن زمان آقای عبدالرحیمی کمک‌های بسیار شایانی کردند و آقای ولی‌الله چمنزاری رییس وقت اداره آموزش و پرورش طبس که در کنگره رییس امور اجرایی بودند و زحمات فراوانی کشیدند.
نشست خبری کنگره جراحان خراسان - طبس
دکتر حقی تصریح کرد: کنگره جراحی استانی است و ما می‌توانستیم این کنگره را در سطح کشوری برگزار کنیم ولی بُعد مسافت را هم برای پزشکانی که مثلا از اهواز بخواهند شرکت کنند باید در نظر گرفت.

وی افزود: در این کنگره غیر از سخنرانی و ارائه مقاله بر حسب مورد، میزگردهای پرسش و پاسخ ارائه خواهد شد.

وی هدف از کنگره جراحی را آشنایی با آخرین پدیده ها و تکنولوژی‌های جدید علم پزشکی و پرسش و پاسخ به سوالات پزشکی به همکاران در موارد علمی و ارتباط پزشکان به همدیگر دانست.
نشست خبری کنگره جراحان خراسان - طبس
عضو هیئت برد فوق تخصصی جراحی قفسه سینه در خصوص دلایل برگزاری کنگره در شهر طبس گفت: به خاطر علاقه زیادی که به شهر خودم دارم و ارتباط خودم با طبس قطع نشده و یک دلیل جریان بافت جغرافیایی که در طبس که شهر گردشگری در ایام نوروز است.

وی افزود: دلیل اینکه چرا کنگره در بهار برگزار می‌شود نیز این است که بهار است و بهترین فصل طبس همان دو هفته اول عید است که شکوفه‌های بهار نارنج و گل نرگس را در طبس داریم.

وی ادامه داد: کنگره جراحی در هفته دوم عید برگزار می‌شود زیرا هفته اول به خاطر تعطیلی پنج روز اول عید، ازدحام توریستی زیاد است و در هفته دوم تعداد گردشگران و مسافرین نوروزی کمتر می‌شود.
نشست خبری کنگره جراحان خراسان - طبس
دکتر حقی در مورد هسته‌های اصلی کنگره بیان کرد: کنگره به غیر از دبیر، دو مسئول دارد، مسئول علمی که دکتر علی صدری‌زاده فوق تخصص جراحی قفسه سینه هستند و ریاست اجرایی آن بر عهده مهندس هاشمی معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس است.

وی گفت: مساله مهمی که وجود دارد استقبال است و دومین موضوع اسکان و هتلینگ است.

دکتر حقی تصریح کرد: روز اول این کنگره در تالار میقات‌الرضای آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم(ع) و روزهای بعد در سالن هلال احمر برگزار خواهد شد.
نشست خبری کنگره جراحان خراسان - طبس
وی اعضای کمیته اجرایی را ۴۵ نفر شامل کمیته‌های اسکان، تدارکات و پذیرایی، سالن و تجهیزات برشمرد و افزود: در کنار برگزاری کنگره یک برنامه هنری خواهیم داشت که با همکاری ادارات ارشاد و صنایع دستی و گردشگری، هنرهای محلی طبس از جمله موسیقی محلی و همچنین صنایع دستی و معرفی طبس را خواهیم داشت.

دکتر حقی هزینه برآورد شده برای برگزاری این کنگره را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پیش‌بینی کرد و افزود: کنگره‌ها بودجه‌ای در سراسر کشور ندارند و مانند NGO(سازمان های مردم نهاد) هستند و مهم‌ترین منبع مالی حق شرکت در کنگره است.

وی گفت: با هماهنگی دکتر عبدالله زاده و شورای شهر قرار شد از وزیر بهداشت دعوت کنیم که در این کنگره شرکت و بیمارستان جدید را افتتاح کنند.

خبرنگار: ۱۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =