موافقت بانک مرکزی با گشایش ال سی برای نیروگاه حرارتی طبس/ ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار احداث نیروگاه طبس

نماینده طبس گفت: رئیس کل بانک مرکزی با گشایش ال سی مورد نیاز و استفاده از فاینانس چین برای تسریع در روند احداث نیروگاه حرارتی طبس موافقت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس محمدعلی عبداله زاده از دیدار خود با رئیس کل بانک مرکزی خبر داد و گفت: تامین تجهیزات اصلی نیروگاه حرارتی طبس که توسط شرکت را مپنا انجام می شود به دلیل برخی محدودیت های بین المللی با مشکل مواجه شده است.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه افزود: در دیدار با دکتر سیف، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رفع موانع گشایش ال سی برای تامین تجهیزات احداث اولین نیروگاه زغالسنگ سوز کشور در طبس مورد تاکید قرار گرفت.

نماینده طبس افزود:رئیس کل بانک مرکزی با گشایش ال سی مورد نیاز و استفاده از فاینانس چین برای تسریع در روند احداث نیروگاه حرارتی طبس موافقت کرد.

وی به واگذاری این پروژه مهم به بخش خصوصی توسط وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: کارهای ساختمانی و تجهیزات جانبی که توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می شود در حال اجراست و تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تکمیل این پروژه نیاز به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

نیروگاه حرارتی طبس با تسهیلات صندوق توسعه ملی احداث می شود

عضو هیئت امنای صندوق توسعه ملی با بیان اینکه احداث نیروگاه حرارتی طبس سابقه ۱۵ ساله دارد، بیان کرد: تاکنون اعتبار این پروژه از منابع دولتی تامین شده است اما با پیگری هایی که صورت گرفت، ادامه احداث این پروژه به بخش خصوصی واگذار شد و قرار است که از تسهیلات صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شود.

عبداله زاده به حضور رییس سازمان توسعه برق کشور ومجری طرح نیروگاه طبس در این دیدار اشاره کرد و گفت: به گفته مهندس ربانی، اولین نیروگاه زغال‌سنگ‌ سوز کشور در طبس با ظرفیت تولید۶۵۰ مگاوات برق که باید در سال ۱۳۹۱ به بهره‌ برداری می رسید، به دلیل اعتبار سالانه بسیار اندک، مراحل احداث آن با کندی پیشرفت مواجه است.
منبع: خاورستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =