قائم مقام توسعه ملی کشور با دوخبر خوش به طبس آمد

کاهش ۴ درصدی نرخ کارمزد تسهیلات بانکی از محل صندوق توسعه ملی و قرار گرفتن استان خراسان جنوبی در لیست مناطق محروم مهمترین خبرهای دکتر حسینی در سفر به طبس بود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حسینی قائم مقام صندوق توسعه ملی کشور از کارخانه‌های سیمان و کانسرام بازدید کرد.



شورای اداری صبح دیروز با قائم مقام صندوق توسعه ملی کشور و مدیران عامل شرکت‌های طبس و معاونین اداره صنعت و معدن و تجارت استان و صاحبان صنایع تشکیل شد.
قائم مقام صندوق توسعه ملی در این جلسه گفت: به پیشنهاد نماینده طبس، خراسان جنوبی یکی از دو استان کشور برای بهره مندی از تسهیلات ارزان قیمت صندوق توسعه ملی شد.

سید محمدقاسم حسینی در جلسه شورای اداری شهرستان طبس با اشاره به طبقه بندی استان های کشور گفت: استان خراسان جنوبی بعنوان منطقه محروم در استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی پیشنهاد گردید.

وی افزود: تسهیلات ارزشمندی برای استان خراسان جنوبی در سال ۱۳۹۴ از اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص خواهد یافت که از کارمزد کمتری نسبت به سایر نقاط کشور برخوردار است.

قائم مقام صندوق توسعه ملی از نماینده طبس بعنوان فردی موثر در تصمیم گیری های اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: کاهش نرخ کارمزد و قرار گرفتن استان خراسان جنوبی در لیست مناطق محروم که در کشور فقط شامل دو استان شده است، توسط محمدعلی عبداله زاده- نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان به رییس جمهور پیشنهاد که مورد قبول واقع شد.

برای احیاء صنایع کشور به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است

حسینی از نیاز صنعت به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای احیاء خبر داد و گفت: برای تامین نیاز بخش صنعت کشور تنها ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان اعتبار در اختیار صندوق توسعه ملی است.

وی به سهم ۲ درصدی صندوق توسعه ملی از منابع کشور اشاره کرد و افزود: اکنون ۹۸ درصد منابع مالی کشور در اختیار سیستم بانکی است، اما چون این سیستم حاضر به ریسک پذیری و سرمایه گذاری در صنایع پرسرمایه نیست، صنعت، کشاورزی، دامداری، صنایع تولیدی و…به سمت صندوق توسعه ملی متمایل می شوند.

حسینی تصریح کرد: صندوق توسعه ملی بعنوان یک بنگاه اقتصادی موظف است با سودآوری تسهیلات اعطایی، سهم آیندگان را از منابع کشور حفظ کند و بر همین اساس به بخش خصوصی اهمیت داده و با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و بازپرداخت طولانی به بهره وری صنایع تولیدی کمک می کند.

کارمزد تسهیلات صندوق توسعه ملی در مناطق عادی ۱۵ درصد است

وی زمان رسیدگی به پرونده طرح های پیشنهادی در صندوق توسعه ملی را ۱۵ روز برشمرد و گفت: تسهیلات این صندوق با کارمزد ۱۵ درصد محاسبه می شود که در مناطق محروم ۴ درصد کاهش سود دارد.

قائم مقام صندوق توسعه ملی به عضویت رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در هیئت امنای این صندوق اشاره کرد و گفت: حضور دکتر عبداله زاده در صندوق توسعه ملی و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی فرصت مغتنمی است تا برای استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس روزهای طلایی رقم بخورد و البته پیگیری و کارهای خوبی توسط این نماینده مجلس برای منطقه انجام شده است.

حسینی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۴ سهم صنعت گردشگری و نیز سایر صنایع به صورت جداگانه پرداخت خواهد شد تا در روند اعطای تسهیلات توسط بانک های عامل مشکلی برای متقاضیان ایجاد نشود و البته سرمایه گذاری در بانک های عامل برای اعطای وام، به صورت سپرده نزد بانک ها تزریق خواهد شد که مشکل پول نیز در نزد موسسات مالی برای طرح های پیشنهادی مرتفع گردد.

زیارت آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع)- بازدید از کارخانه های سیمان و کانسرام و شرکت در جلسه شورای اداری با حضور صنعتگران و صاحبان مشاغل تولیدی از برنامه های سفر قائم مقام صندوق توسعه ملی به شهرستان طبس بود.

سالاری معاون مدیر کل صنعت و معدن وتجارت استان خراسان جنوبی در این جلسه گفت: ۸۸ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در شهرستان طبس وجود دارد که ذغایر آن بالغ بر ۶۷۹ میلیون تن، استخراج سالیانه بیش از ۴ و نیم میلیون تن است و سرمایه‌گزاری آن بیش از ۶۸۷۰ میلیارد ریال و اشتغال بالغ بر ۵۳۶۱ نفر را ایجاد کرده است.
اخوان صفار در جلسه شورای اداری بیان کرد: تسهیل ارائه تسهیلات به سرمایه گزاران را برای جذب و حرکت به سمت طبس بسیار موثر است و باید در ارائه تسهیلات به سرمایه گزاران به طور ویژه نگاه شود.
وی گفت: طبس بزرگ ترین ذخایر زغالسنگ در خاورمیانه است، ذخایر احتمالی در طبس ۳۳ میلیارد تن بر‌آورد شده است که تحولی در صنعت و معدن کشور خواهد بود و هم اکنون ۳ واحد زغال شویی و یک واحد کارخانه کک شویی فعال است.
وی افزود: اولین نیروگاه زغال سوز در طبس خواهیم داشت که استفاده از زغال برای تولید برق خواهد شد.
کاهش کارمزد ویژه شهرستان طبس، تسهیل در اخذ ضمانت‌های بانکی، کوتاه کردن زمان رسیدگی به طرح‌های پیشنهادی، موظف نمودن بانک‌های عامل به اعطای سریع تسهیلات صندوق توسعه ملی از درخواست‌های سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس از دکتر حسینی بود.
دکتر عبدالله زاده نیز در این جلسه گفت: توجه به ظرفیت معدنی طبس اراده جدی را می‌طلبد که حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و توسعه شهرستان خواهد بود.
وی گفت: اگر سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) زیرساخت‌های آب، برق و جاده را تأمین کند، معادن طبس برای ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی آمادگی دارد.
وی گفت: ۵ میلیون تن زغال‌سنگ در معادن شهرستان طبس وجود دارد و بخش خصوصی برای استخراج این میزان ذخیره معدنی نیاز به حمایت صندوق توسعه ملی دارد و کارخانه کک‌سازی به عنوان یک پروژه ارزشمند باید مورد عنایت ویژه صندوق قرار گیرد.
عبداله زاده گفت: در سال ۱۳۹۳ اعتبارات شهرستان به‌طور ۱۰۰ درصدی جذب شده است و با وجود مشکلات مالی کشور، اعتبارات راه‌های شهرستان طبس در سال ۹۴ از رشد ۲ برابری نسبت به سال گذشته برخوردار است.
وی افزود: کارخانه سیمان، کانسرام، نساجی و فولاد و نیز صنایع تولیدی و کارگاه‌های صنعتی در شهرستان طبس نیازمند نگاه ویژه صندوق توسعه ملی است.
نماینده مردم شهرستان‌های طبس تاکید کرد: استمهال وام‌های کشاورزی سال ۹۰، توجه به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، تسهیل در اعطای تسهیلات صندوق نزد بانک‌های عامل از جمله اخذ وثیقه، دوران تنفس وام و زمان بازپرداخت طولانی از درخواست‌های مهم مردم طبس است.
حجت الاسلام مهاجریان مقدم امام جمعه طبس در ابتدای جلسه گفت: عزت و سربلندی خواست هر انسانی است و خداوند آن را برای خود وپیامبران و مومنین قرار داده است.
وی گفت: صنایع متعددی در طبس وجود دارد از جمله معادن کم نظیر خاک نسوز و سنگ‌های متنوع که صندوق توسعه ملی میتواند کمک کند و امیدواریم این جلسه خروجی و دستاورد خوبی داشته باشد تا سرمایه‌گزاران جذب شوند.
حجت الاسلام مهاجریان مقدم امام جمعه طبس نیز گفت: موقعیت استراتژیکی و جغرافیایی طبس که در مرکز کشور قرار گرفته از مهمترین شاخصه های عزت و استقلال است و باید با امکانات خدادای که در دل کویر نهاده شده اقدامات موثری در جهت توسعه شهرستان برداشته شود.

دیدگاهی در “قائم مقام توسعه ملی کشور با دوخبر خوش به طبس آمد

  1. تشکر از تلاش دمتر عبداله زاده در جهت بهبود شرایط سرمایه گذاری در طبس و دعوت از این مقام مسئول صندوق توسعه ملی به طبس ….. افتخاری است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سه =