عشق آباد طبس پر بارش‌ترین منطقه طی هفته گذشته در خراسان جنوبی

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری میانگین بارندگی در خراسان جنوبی ۵۹ میلیمتر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس،علیرضا خندان‌رو، با اشاره به میزان بارندگی در هفته گذشته در استان گفت: بیشترین میزان بارندگی در این مدت در عشق‌آباد طبس با ۱۰.۵ میلیمتر بوده است.

وی گفت: طی این مدت در فردوس ۷.۱ میلیمتر، بشرویه ۱.۶میلیمتر، سرایان ۲.۶ میلیمتر، آرین‌شهر۴.۵ میلیمتر، زهان ۹.۶ میلیمتر، سربیشه یک میلیمتر، حاجی‌آباد ۸.۸ میلیمتر، ارسک۲.۲ میلیمتر، فتح آباد فردوس ۹ میلیمتر، حاجی‌آباد ۹.۲ میلیمتر، طبس ۲.۳ میلیمتر و عشق‌آباد طبس ۱۰.۵ میلیمتر باران باریده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی جاری میزان بارندگی در خراسان جنوبی ۵۹ میلیمتر بوده است، گفت: در سال جاری وضعیت بارندگی در بخش مرکزی، بیرجند، خوسف و نهبندان مطلوب نبوده است.

خندان‌روگفت: در سال زراعی جاری فتح‌آباد فردوس با ۱۵۵ میلیمتر و آرین‌شهر قاین با ۹۹ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی و درمیان با ۲۴ میلیمتر کمترین میزان بارندگی را داشته‌اند.

وی عنوان کرد: میزان بارندگی در شهرستان‌های مختلف استان با یکدیگر متفاوت بوده و در برخی از شهرستانهای استان با کمبود شدید بارندگی در سال جاری مواجه بوده‌ایم و برخی شهرستان‌ها از نظر بارندگی تا حدودی مطلوب بوده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی افزود: میانگین بارندگی در استان نسبت به بلندمدت کاهش چشمگیری داشته که منظور از دوره زمانی مقایسه وضعیت بارندگی استان نسبت به ۱۰ الی ۱۵ سال گذشته است.

خندان‌رو با بیان اینکه هم اکنون بیشتر شهرستان‌های خراسان جنوبی با پدیده شوم خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: در برخی از شهرستان‌ها خشکسالی شدید و برخی دیگر در معرض خشکسالی ضعیف تا متوسط قرار دارند.

وی در پایان یادآور شد: در خراسان جنوبی بیشترین حجم بارندگی را در فصل زمستان و بهار داریم.

منبع:مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =