مساجد حضرت رضا(ع) به پایگاه‌های حکومت اسلامی تبدیل شده و همانند تلالو نور در سطح کشور درخشیده است

امروز مساجد حضرت رضا(ع) به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری و همت مدیریت توانمند حضرت آیت الله واعظ طبسی تولیت عظمای آستان قدس رضوی، به پایگاه‌های حکومت اسلامی تبدیل شده و همانند تلالو نور در سطح کشور درخشیده و نمونه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، پنجمین گردهمایی معرفتی سیاحتی متصدیان نمازخانه‌های میان راهی حضرت امام رضا(ع) در محل تالار همایش‌های میقات الرضا انجام شد.

در این همایش سپهریان مدیرعامل موسسه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) اظهار داشت: توفیق فعالیت در آستان ملک پاسبان رضوی و خدمتگزاری به زائران عزیز یکی از بزرگترین و ارزشمندترین نعمت‌هایی است که خداوند متعال به ما عنایت کرده و باید قدردان باشیم.

وی به رئوف بودن امام رضا(ع)، عزت و جایگاه والای خدمتگزاران آن حضرت اشاره کرد و افزود: خدمت به زائران امام رضا(ع) درجه انسان را بالا می‌برد و از فرشتگان برتر می‌کند.

سپهریان خاطرنشان کرد: امروز مساجد حضرت رضا(ع) به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری و همت مدیریت توانمند حضرت آیت الله واعظ طبسی تولیت عظمای آستان قدس رضوی، به پایگاه‌های حکومت اسلامی تبدیل شده و همانند تلالو نور در سطح کشور درخشیده و نمونه است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه علاوه بر تاثیرات فرهنگی مذهبی، به اذعان کارشناسان نقش بسزایی در کاهش تصادفات جاده ای داشته است.

مدیرعامل موسسه در پایان توصیه کرد: ان شاء الله متصدیان تقوا، نماز اول وقت، اخلاق اسلامی، اخلاص و توکل به خدا، نظم، نظافت، دلسوزی و احساس مسئولیت، مهربانی، صبر و سعه صدر، خدمت صادقانه و خالصانه را سرلوحه کار خود قرار داده و با همت و تلاش مضاعف در راه خدمت به زائران حضرت رضا(ع) کوشش نمایند.

در ادامه فروزان معاون فرهنگی موسسه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) به ارائه توصیه‌های لازم فرهنگی در خصوص فراهم آوردن تمهیدات بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی و ملی، اقامه نماز جماعت، ادعیه‌خوانی، انجام تبلیغات محیطی، بروز رسانی تابلوهای الکترونیکی و تشریح برنامه‌ها از جمله پیش بینی کارگاه‌های آموزشی سلامتی محیط و کار، پلیس و پیشگیری از جرایم اجتماعی، آموزش خدمتگزاری در حریم حرم مطهر امام رضا(ع) و مهارتهای زندگی، روش های اطفاء حریق، روش های باغبانی و آموزش زلال احکام پرداخت.

وی اظهار امیدواری کرد برنامه‌ها در راستای افزایش معلومات متصدیان نمازخانه‌ها و ارائه خدمت مطلوب‌تر به زائران عزیز موثر واقع شود.

در این برنامه همچنین فیاضی مدیر آستان حضرت حسین بن موسی‌ الکاظم(ع) به متصدیان به لحاظ تلاش‌های صورت گرفته در طول سال خدا قوت گفت و با استناد به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) «برترین انسان‌ها کسانی هستند که در خدمت مردم هستند»، متصدیان نمازخانه‌ها را مصداق بارز این حدیث شریف دانست.

وی به درخشش مساجد امام رضا(ع) در سطح کشور اشاره و خاطر نشان کرد: متصدیان نمازخانه‌ها قدردان نعمت بزرگ خدمت در دستگاه منتسب به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بوده و در ارائه خدمات شایسته به زائران گرانقدر تلاش نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 3 =