آغاز بارگیری سنگ آهن از ایستگاه بیشه‌در/جرثقیل دروازه‌ای ایستگاه راه آهن تربت حیدریه شروع بکار کرد

بارگیری از معادن میش دوان و چاه‌گز در ایستگاه بیشه‌در شروع شده است که روزانه ۳۰ واگن بارگیری می‌شود و برنامه نیز حمل ۲۵۰ هزار تن سنگ آهن در سال می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، محمد ابراهیم اقبالی مدیر کل راه‌آهن شرق واقع در طبس گفت: بارگیری از معادن میش دوان و چاه گز در ایستگاه بیشه‌در شروع شده است که روزانه ۳۰ واگن بارگیری می شود و برنامه نیز حمل ۲۵۰ هزار تن سنگ آهن در سال می باشد.

وی افزود: سنگ آهن، سیمان، کنسانتره زغالسنگ و کنسانتره آهن توسط این منطقه به ترکمنستان، کشورهای آسیای میانه، بندر عباس، زرین شهر و حسن آباد حمل می شود.

اقبالی ایمنی بالا، حمل انبوه بار، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی محیط زیست، کاهش ترافیک جاده ای و در نهایت رضایت مشتری را از جمله مزیت های حمل ریلی برشمرد.

لازم به ذکر است: اداره کل راه آهن شرق با حدود ۱۰۰۰ کیلومتر بزرگترین منطقه ریلی کشور است که با قدمت کم توانسته است در بین مناطق ۱۹ گانه ریلی کشور رتبه سوم بارگیری را از آن خود کند و در حال حاضر نیز جلوتر از برنامه پیش بینی شده برای این اداره کل است.

محمد ابراهیم اقبالی همچنین از شروع بکار جرثقیل دروازه ای در سکوی بارگیری ایستگاه راه آهن تربت حیدریه با ظرفیت ۱۰ تن خبر داد. این جرثقیل برای بارگیری سیمان در واگن های لبه بلند ایرانی و روسی و لبه کوتاه ایرانی استفاده می شود.

وی ادامه داد: در هر رام واگذاری هفت واگن توسط این جرثقیل بارگیری می شود که روزانه توانایی بارگیری ۱۴ واگن در طی ۲ مرحله واگذاری را دارد.

مهندس اقبالی هزینه این طرح را بالغ بر یک میلیارد ریال عنون کرد و افزود: استفاده از این جرثقیل باعث صرفه جویی در هزینه‌ها شده و امکان جابجایی کانتینرهای ۲۰ و ۴۰ فوتی نیز توسط آن وجود دارد.

تا پیش از این برای بارگیری سیمان از جرثقیل های اجاره ای متحرک استفاده می‌شد که هزینه بالایی داشت.

در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۲۷ هزار و ۹۲۴ تن سیمان به ترکمنستان و سایر کشورهای آسیای میانه حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۹۱ درصدی برخوردار است و درآمد حاصل از حمل سیمان نیز در این مدت نسبت به ۱۱ ماهه سال گذشته ۲۳۲ درصد رشد داشته است.

لازم به ذکر است: اداره کل راه آهن شرق با حدود ۱۰۰۰ کیلومتر بزرگترین منطقه ریلی کشور است که با قدمت کم توانسته است در بین مناطق ۱۹ گانه ریلی کشور رتبه سوم بارگیری را از آن خود کند و در حال حاضر نیز جلوتر از برنامه پیش بینی شده برای این اداره کل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =