امام جمعه طبس: تحقق شعار سال در گرو تعامل دو سویه دولت و ملت است

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: مردم موظفند از دولت حمایت کنند و از سویی دولت نیز در جهت احقاق تکلیفش باید مراقب مردم باشد.

به گزارش پایگاه خبری طبس؛ حجت الاسلام ابراهیم مهاجریان مقدم در ابتدای خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان طبس که در آستان مقدس حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) ایراد گردید به یکی از ویژگی های متقین اشاره کرد و افزود: انسان های با تقوا در هیچ شرایطی از معیار حق خروج نکرده و به سوی باطل روی نمی آورند.

امام جمعه طبس ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به پاسخ برخی از شبهات پیرامون این واقعه پرداخت و اظهار داشت: از گذشته تا به امروز عده ای این پرسش را مطرح کرده اند که آیا دخت پیامبر (ص) وفات نموده و یا به امر شهادت نائل شده اند.

وی در ادامه با اشاره به سوء استفاده برخی که از واژه “توفّی” تعبیر به وفات می کنند اذعان داشت: این اصطلاح در آیات و روایات به معنای عام آن آمده است که هم شهادت را شامل می شود و هم وفات بدون شهادت.

حجت الاسلام ابراهیم مهاجریان مقدم با بیان اینکه در روایات آمده اگر زنی در جریان به دنیا آوردن فرزند خود در حالت طبیعی بمیرد اجر شهید را برای او می نویسند افزود: حال چطور ممکن است که دخت گرامی پیامبر اسلام (ص) با آنهمه جانفشانیهایی که داشت بدین طرز فجیع کشته شده و تنها از آن به عنوان وفات نام ببرند؟!

خطیب جمعه طبس در ابتدای خطبه دوم به یکی دیگر از شاخصه های انسان با تقوا اشاره کرد و افزود: چنین افرادی هنگام خنده صدای خود را بالا نبرده و به حالت قهقهه نمی خندند و حتی اگر ظلمی هم به آنها شود در جهت رضای خداوند صبر می کنند.

امام جمعه طبس با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام “دولت و ملت، همدلی و همزبانی” یادآور شد: مردم موظفند از دولت حمایت کنند و از سویی دولت نیز در جهت احقاق تکلیفش باید مراقب مردم باشد.

وی افزود: اگر ضعف های دولت را می بینیم باید خدمت های آن را هم یادآور شویم و اگر انتقادی انجام می شود باید در جهت تفویت دولت، نظام و جامعه باشد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم در ادامه ضمن استناد به بیانات معظم له در حرم رضوی بر لزوم تحقق عملی شعار سال تاکید و ابراز امیدواری کرد که مردم و مسئولان ذیربط از درج شعار سال بر روی تابلوها و پلاکاردها خودداری نموده و در جهت پیگیری عملی این شعارها اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه طبس همچنین ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری، به جهت درگذشت خواهر مکرمه ایشان ، والده ریاست محترم جمهور و همچنین همسر آیت الله جنتی برای رفتگان طلب غفران الهی و برای بازماندگان آنها صبری نیکو مسئلت کرد.

اشاره به روز همه پرسی در دهم فروردین ماه، روز جمهوری اسلامی ایران، ۱۳ فروردین روز طبیعت و همچنین محکوم نمودن حملات وحشیانه آل سعود به مردم یمن از دیگر سخنانی بود که حجت الاسلام ابراهیم مهاجریان مقدم به آنان اشاره و پیرامون هر یک به ارائه توضیحاتی پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =