برپایی اردوی زیارتی مادران و همسران شهدای خراسان جنوبی در طبس

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: روز ۲۱ فروردین ماه به مدت دو روز همسران و مادران شهدای خراسان جنوبی به اردوی زیارتی طبس اعزام می‌شوند که در این اردو که سفری آموزشی، درمانی و زیارتی است چکاب درمانی و کلاس آموزشی برای این افراد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،حجت الاسلام و المسلمین حسین معصومی با اشاره به روز بزرگداشت و تکریم مادران و همسران شهدا اظهار داشت: یکی از بزرگترین رسالت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران تکریم از مادران و همسران شهدا است.

وی افزود: مادران و همسران شهدا به ندای رهبری لبیک گفتند و در حماسه هشت سال دفاع مقدس با تشویق فرزندان و همسران خود در جبهه راه حضرت زینب را در پیش گرفته و حماسه‌ای بزرگ خلق کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: یک هزار و ۵۰۰ مادر شهید در خراسان جنوبی در قید حیات هستند و در سال‌های گذشته تعدادی از مادران شهدا از دنیا رفته‌اند.

معصومی افزود: مادران و همسران شهدا در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌ای آفریدند که تاریخ هیچگاه از یاد نمی‌برد و همسران شهدا مانند نوعروسانی بودند که همچون رباب، لیلا و حضرت زینب برای حضور در جبهه‌ها همسران خود را تشویق می‌کردند.

وی بیان کرد: روز ۲۱ فروردین ماه به مدت دو روز همسران و مادران شهدای خراسان جنوبی به اردوی زیارتی طبس اعزام می‌شوند که در این اردو که سفری آموزشی، درمانی و زیارتی است چکاب درمانی و کلاس آموزشی برای این افراد برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: از ۱۴ تا ۲۱ فروردین ماه سرکشی از خانواده شهدا، ارسال پیامک برای خانواده‌ها و نصب بنر تبلیغاتی اجرا می‌شود.

معصومی افزود: تقدیر از خانواده‌های شهدا که دو فرزند خود را تقدیم به انقلاب کردند، تقدیر از مادران شهیدی که همسر شهید و یا خواهر شهید هستند و مادران شهیدانی که نامشان ام البنین و نام فرزندشان عباس یا ابوالفضل باشد و از دیگر مادران شهدا و همسران شهید تقدیر می‌شود.

وی بیان کرد: در نماز جمعه‌های شهرستان‌های خراسان جنوبی در روز ۱۴ فروردین ماه تعدادی از مادران و همسران شهدا تجلیل شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: از ۱۴ تا ۲۱ فروردین ماه به عنوان تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده و این نامگذاری به دلیل شهادت ام البنین انتخاب شده است.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 6 =