آغاز طرح فراگیر واکسیناسیون بروسلوز دامی در شهرستان طبس

رئیس شبکه دامپزشکی طبس از آغاز طرح فراگیر واکسیناسیون بروسلوز دامی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در این طرح بیش از ۲۸۰ هزار رأس جمعیت دامی شهرستان تحت پوشش قرار ‌گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی طبس، رئیس شبکه دامپزشکی طبس اظهار داشت: طرح فراگیر واکسیناسیون بروسلوز دامی در شهرستان طبس اجرا می شود.

دکتر هادیان افزود: پیش بینی می شود در این طرح بیش از ۲۸۰ هزار رأس جمعیت دامی شهرستان تحت پوشش قرار گیرند.

وی از واکسیناسیون فراگیر، آموزش و ترویج و رعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای به عنوان مهمترین روش‌های پیشگیری و مبارزه با بیماری بروسلوز در جمعیت‌های دامی یاد کرد و افزود: در این راستا طرح فراگیرواکسیناسیون رایگان بروسلوز دام های سبک وسنگین در سطح شهرستان با توان و همکاری ۷ اکیپ دولتی و خصوصی با اولویت اجرا در مناطق عشایری از امروز آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد:بیماری بروسلوز به دلیل ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر و از دست رفتن ارزش اقتصادی دارای اهمیت ویژه‌ای است و علاوه بر بعد اقتصادی از نظر اینکه بیماری مشترک بین انسان و دام بوده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نظارت فیزیکی مستمر و دقیق بر فعالیت اکیپ های دولتی و غیردولتی، حفظ سیستم زنجیره سرد و رعایت نکات بهداشتی در انجام واکسیناسیون از جمله اقدامات این شبکه برای نتیجه بخشی هرچه بیشتر طرح می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =