جای خالی حادثه پنج اردیبهشت در صفحات اول روزنامه های صبح امروز کشور

حادثه بزرگ پنج اردیبهشت و شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس به مدد امدادهای الهی از نکات قابل توجه و مهم در طول انقلاب اسلامی است،نکته ای که از قلم اکثر روزنامه نویسان کشور دور ماند و در صفحه اول اکثر روزنامه های صبح امروز کشور جای خالی آن دیده می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،در حالی که حادثه ۵ اردیبهشت  به سبب امدادهای غیبی خداوند برای پیشرفت و حفظ انقلاب اسلامی دارای اهمیت فوق العاده است اما متاسفانه با یک نگاه اجمالی به صفحات اول روزنامه های کشور به راحتی می توان جای خالی این روز بزرگ را در این رسانه ها مشاهده نمود چرا که اندک روزنامه هایی بودند که به این روز بزرگ اشاره کردند با هم به مشاهده این کوتاهی بزرگ می نشینیم:

اندک روزنامه ای که به این روز بزرگ اشاره کرد:

روزنامه جمهوری اسلامی

و دیگر روزنامه ها:

روزنامه هدف و اقتصاد

روزنامه کیهان

روزنامه رسالت

روزنامه ابتکار

روزنامه دنیای اقتصاد

روزنامه جوان

روزنامه اقتصاد پویا

روزنامه ابرار

روزنامه اطلاعات

روزنامه مردم سالاری

روزنامه قدس

روزنامه ایران

روزنامه وطن امروزروزنامه جهان صنعت

روزنامه جام جم

روزنامه ابرار اقتصادی

روزنامه کسب و کار

روزنامه کار و کارگر

روزنامه سیاست روز

14 دیدگاه دربارهٔ «جای خالی حادثه پنج اردیبهشت در صفحات اول روزنامه های صبح امروز کشور;

  1. نمدنم فهمیده یا نفهمیده – آقا امینیان مدرس گفتن برا چه نه صداو سیما و نه روزنمه ها هیچچه نگنفتن.خوتاتو هم بنج نفتیده که چره روزنمه های مث کیهان هم ساکت بودن؟ زنده باد ادم فهمده.

  2. ایا واقعا منصب اینقدر ارزش داره ادم پا بزاره روی قدرت خداوندی
    واقعا باید به رسانه ها تبریک گفت مخصوصا صدا و سیما که انگار چنین واقعه ای رخ نداده
    از امام جمعه شهر مان میخوام از مسئولینی که از این واقعه یادی نکرده اند باز خواست کننند
    همچنین نماینده محترم
    یا اینکه بگن چطوری همه با هم متحد شدن چیزی نگن

  3. بسمه تعالی.
    فرزند زمان خویشتن باش
    یه وقتی یه کشور بدی بود.که نمیخواست ایرانیا رشد کنن.و هی اذیتشون میکرد.ایرانیا هم عصبانی شدن و سفارتخونشو گرفتن.به اندازه چارتا صد تا و چارتا ده تا و چارتا یکی روز هم آدم بدا رو زندونیشون کردن.
    بعدم مثل فیلم های پلیسی . رئیس آدم بدا یواشکی اومد که زندونیاشو آزاد کنه . که ماشینش تو طبس خراب شد . و خیط شد. از اون وخت دو طرف بیشتر دعوایی شدن. این پرچم اونو می سوزوند . اون می گفت تحریمت میکنم. این میگفت تو بدی .اون می گفت خودت بدی . این با دوستاش همدست شد .اونم با دوستای خودش همدست شد. تا اینجاش بیشتر حرف بود و فحش بود که اونو هم باد می برد.تا اینکه توی اینوری ها یه آقایه ای اومد که اگرچه کارش فقط حرف بود ولی حرفاش مثلاً فحش ناموسی بود. حرص در بیار بود.مثلاً هی دادمی کشید که هولوکاست دروغه دروغه .اینو هم بگم که هولوکاست اسم ننه یکی از دوستای اونوریه بودکه تازه برا اینوریا فرقی هم نمی کرد ننه هه چیکاره بوده. فقط برا حرص در آوردن. بعدشم دوید چاقوی آشپزخونه رو که همه تو مطبخ هاشون دارن ، آورد و داد کشید که این شمشیره و میخوام سر همه رو ببرم .اونوریا خودشون میدونستن این چاقوهه. ولی چون منتظر بهانه بودن هوار کشیدن که این شمشیر داره و میخواد همه آدما رو بکشه و تازه به مرحوم ننه ی دوستمونم فحش داده و چی و چی و چی. و بعدش با دوستاشون تو یه خط واستادن و با هم دادکشیدن: تحریم . تحریم و تیر کمونشون رو هم گرفتن سمت اینا. اینوری ها هم گفتند تحریم . تحریم و تیر کمونشونو گرفتن سمت اونا . راوی نقل می کنه که دو طرف چندین شبانه روزهمینجوری موندند .چشم تو چشم .
    تا اینکه عقلای قوم توی هردوطرف دیدن هر دو طرف دارن ضرر میدن . تازه خسته شدن و تیر کموناشون هم رو گذاشتن زمین.بعد اونوریا یواشکی گفتن خسته شدیم ،شمشیرتون رو بذارین زمین تا ما هم نگیم تحریم. اینوریا گفتن اینکه شمشیر نیس. چاقوی آشپزخونه یه.خودتون هم از اولش میدونستین. اونوریا گفتن اون آقاهه گفت شمشیره و میخوایم همه تون رو بکشم.اینوریا گفتن اون آقاهه رفته.
    اونوریا گفتن موافقین : با هم بگیم دعوا تموم ! آخه میدونین ، دعوا بده. اینوریا گفتن بشرط اینکه دیگه مارو اذیت نکنین.
    حالا دو طرف نشستن دارن فکر میکنن چجوری دعوا رو تموم کنن. یه خورده هم مواظبن طرف سرشون کلاه نذاره.
    حالا عقلای قوم به عوام میگن بذارین کارمون رو بکنیم . حواسمونو پرت نکنین. ما خودمون هوای همه تونو داریم.
    میگن هر کاری زمانی داره.نمیگیم ۴۴۴ بد بوده یا ماشینشون که خراب شد و خیط شدن رو فراموش کنین . میگیم حالا تو یه مرحله دیگه کاریم.میگن مثل اون آقاهه نباشین که همه آبا رو ریخت تو آسیاب دشمن .
    حالا اونوری ها هم این مشکلو دارن.یادتونه پارسال یکیشون اومد گفت : بمب بندازیم تو کویر ، ایرونیا بترسن؟ چقدر خندیدیم.یا همون دوستشون که گفته اینا به ننه ی من فحش دادن و نباید باهاشون آشتی کنین که رئیس اونوریا دعواش کرد که: برو گمشو .من تا با اینوریا آشتی نکنم ، باهات حرف نمیزنم .
    خدا یارمون باشه که : انه خیر ناصرٌ و معین

    1. عقاید شما به شدتاسف بر انگیز شده دوگانگی افکار شما باعث تعجب ما شد جناب امینیان پیشنهاد می کنم نظراتتونو بدون نام در سایت بزارید

      1. به نام خدا و با سلام.جناب ناشناس، اولاً کجای عقاید من جای تاسف دارد؟ البته من احتمال میدهم که – خدا شاهد است با عرض معذرت – سواد ادبیاتی شما در حدی نبوده است که یک متن با طنز کودکانه و داستانی را تفسیر کنید . (البته من متوجه نشدم که دیدگاه شما کدام طرفی است. ولی از نظر خودم ، نظرات من در راستای سیاستهای بزرگان نظام است. (عقلای قوم ) حالا اگر خواستید با فرد دیگری مشورت کنید . منظور از دوگانگی را هم نفهمیدم . اگر از دوستان من یا همکاران سابقم در دانشکده فنی یا مسئولینی که در جلسات شورای اداری یا یا شورای فرهنگ عمومی شهرستان یا …در خدمت و حضورشان صحبت کرده ام، بپرسید خواهند گفت که عقاید و سخن من همیشه بی پرده ، صریح و طنز آلود بوده ، اسلام و انقلاب را مبنا میدانم و در تفسیر پیرو خط عقل خودم می باشم.و چون از غیر خدا باکی ندارم و و در روش سعی کرده ام به هیچکس و هیچ عقیده ای توهین نکنم ، با نام کامل کامنت می گذارم و مطلب می نویسم .
        باز با عرض معذرت تصور میکنم که انسان باید با شهامت سخن بگوید و از عقیده اش دفاع کند و این نمی شود مگر با معرفی خود و نه با بام مستعار و بویژه ناشناس ! و اگرنه همان بهتر که نگوید و ننویسد . جالب اینجاست که در طول تاریخ ثبت شده جهان ( البته تا قبل از آمدن فضای مجازی اینترنت ) هیچکس از پشت ماسک و ناشناس سخن نگفته است .
        والسلام علی من اتبع الهدی.

        1. استاد گرام آیا بکار بردن افعالی این چنینی و بعد عذر خواهی خود نشانی از دوگانگی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟و نکته مهمتر( به قول جنابتان) ( عقلای قوم )……….. توسط جهت باد تعیین نمیشن میدونید که فصل بهار هوا بسی غبارآلود و طوفانی است جناب این آرما نهاست که اهدافو می سازه وجهاتو فقط با بصیرت میشه پیدا کرد.( بنده ترجیح میدم در این مورد دیگه بحثی نکنم فقط یه خواهش از مدیر محترم سایت دارم این نظر بنده را اگه لطف کنید ودرج بشه تا به نظر استاد هم برسه)

          1. به نام خدا .دوست خوب ناشناس من. از افعالی که بکار برده ام عذر خواهی میکنم . ولی وجداناً من که شما را نمی شناسم و نمی دانم کیستید از کجا باید بفهمم که سطح اطلاعات شما چقدر است؟ پس افعال بکار رفته توهین نبوده بلکه تحلیل و لااقل گمان بوده است اگرچه که ممکن است اشتباه کرده باشم . دوست من این بحث ، یک بحث سیاسی و حتی بقول شما – نه بنظر من – آرمانی است. من باید می گفتم ( البته بنظر من ) سیاستهای نظام تعدیل شده است و برای همین است که روزنامه ها ( توجه کنید حتی کیهان، رسالت و جوان ) چیزی ننوشته اند ( و نیز صدا و سیما ). اما چون صلاح نمیدانسته ام و قطعاً اجازه هم ندارم که تحلیل سیاسی کنم ، ( که متاسفانه در این کامنت همان شد ) با فورمت داستان طنز کودکانه نوشته ام . و راستش را بخواهید هنوز نمیدانم که شما چه برداشتی از آن کرده اید و اعتراض شما به کدام قسمت یا موضوع آن است . ضمناً من از صحبت ها و نظرات عقلای قوم ( حتی در بالاترین سطح ) همین را فهمیده ام و علی رغم غباری که فرموده اید همین را به وضوح می بینم. والسلام.

      2. عقاید شما به شدتاسف بر انگیز شده دوگانگی افکار شما باعث تعجب ما شد جناب امینیان پیشنهاد می کنم نظراتتونو بدون نام در سایت بزارید
        آقای ناشناس به پیام خودتون توجه کنید:
        به آقای امینیان توصیه کرده اید که نظراتشون رو به بدون نام در سایت بزارند چون به قول شما نظرشون تاسف برانگیز است.
        حال که خودتون، نظرتون رو بدون نام در سایت گذاشته اید ، پس باید نظرتون تاسف برانگیز باشه.

        1. به نام خدا .جواب جنابعالی درپاسخی که به ” ناشناس ” داده ام . مطرح گردید . امید است برایتان قانع کننده باشد.

    1. سلام خدمت شما؛
      یعنی اگه روزنامه ها به این واقعه تاریخی اشاره (نکنن) اونوقت مشکلات مملکت مرتفع میشه؟!
      شما اجازه بدید شب بشه اما در کنارش به این مسئله هم اشاره بشه باور کنید چیزی ازشون کم نمیشه. اگه غصه سیاه شدن روزنامه ها رو هم میخورید من حاضرم از جیبم بذارم براشون تا ۵ اردیبهشت سال آینده کاغذ بخرم..
      این یه واقعه ملی بوده که کمترین انتظار اینه یه گوشه کوچیک از برگ تاریخ رو به این امر اختصاص بدند..
      امام عزیز فرمودند این یک امداد غیبی از سوی خداوند علیم بوده پس باید اون رو گرامی داشت.
      گرامی و زنده نگه داشتن چنین ایامی اونم سالی یه بار انتظاری غیر عقلایی نیست.

    2. در یک پیام دیگه ای نیز جواب این زهره خانم یا آقا رو دادم .سرکار یا جناب . قرار نیست مشکل مملکت با این جور چیزها حل بشه . مشکل مملکت آدمهای با طرز تفکر حضرتعالی می باشد کسانی که مملکت رو به نا کجا آباد هدایت می کنید. بیاید دردی رو از روی یک درد دیگه برداریم درد گذاشتن کار راحتیه . اینکه در صفحه روزنامه ها یادی از این واقعه نشده یه فاجعه می تونه باشه که از لحاظ فرهنگی مثل خود حمله امریکا خطرناک است باید نماینده عزیز در مجلس یک یادی از این قضیه بکنن چون در خبرهای سراسری نیز از این واقعه خبری پخش نشد(حداقل من ندیدم)

  4. با عرض سلام
    جاتون خالی سال قبل مثل چنین روزی من قم و تهران بودم، حتی یک بنر و یا یک برگه A4 هم در باره گرامی داشت این حادثه تاریخی ندیدم، به نظرم یه جای کار می لنگه. یا مسئولان شهرمون کم کاری می کنند و یا مسئولان رده بالا، از آمریکا ترس دارند که این روز به این مهمی و در جهان منتشر نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =