اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعى شهرستان طبس اداره بر‌تر در سطح استان/ سیستم مانیتورینگ گاز در معادن طبس اجرا می‌شود

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعى طبس گفت: اداره کار شهرستان طبس در رتبه بندى تیم ارزیابى کار در تمام حوزه‌هاى کارى دربین تمام ادارات شهرستان‌هاى استان خراسان جنوبى رتبه اول را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، مهدى قاسمى‌زاده سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعى طبس در نشست خبرى که به مناسبت هفته کار و کارگر در این اداره برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره کار شهرستان طبس در رتبه بندى تیم ارزیابى کار در تمام حوزه‌هاى کارى دربین تمام ادارات شهرستان‌هاى استان خراسان جنوبى رتبه اول را کسب کرده است.

وى افزود: این ارزیابى هر شش ماه از سوى اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعى در تمام زمینه‌هاى کارى درسطح استان انجام می‌شود که طبس در دو شش ماهه اول و دوم سال ۹۳ حائز رتبه اول شده است.

وى همچنین افزود: این امتیاز‌گذارى در تمام حوزه‌هاى کارى اعم از: روابط کار، فرهنگى -اجتماعى، بازرسى کار، تعاون، بیمه بیکارى، امنیت شغلى و حوزه اشتغال می‌باشد.

وى طبس را باتوجه به وسعت، پراکندگى جمعیت و وضعیت آب و هوایى سخت داراى مردمى سخت کوش و استعدادهاى عالى دانست.

قاسمى‌زاده، سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعى طبس همچنین به ارائه گزارش عملکرد این اداره از سال ۹۳پرداخت و گفت: درحوزه روابط کار باموافقت استان هیئت حل اختلاف اداره کار در شهرستان تشکیل شده است.

وى همچنین در رابطه با حوزه بیمه بیکارى گفت: مقررى بگیران بیمه بیکارى درسال ۹۲، ۱۱۶ نفربوده‌اند که این تعداد در سال ۹۳ به ۷۳ نفر کاهش یافته است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعى طبس درباره حوزه اشتغال نیز گفت: در این حوزه بر ثبت‌نام جویندگان کار، ثبت و صدور مجوز و معرفى متقاضیان به بانک‌ها جهت دریافت تسهیلات، نظارت می‌شود، که کل مجوزهاى صادره در سال ۹۳، تعداد ۲۲۳ مجوز بوده است.

وی همچنین به ۴۸۸ مورد فرصت شغلى اشاره کرد و گفت: برابر آمار ۱۲۰ نفر متقاضى کار بوده‌اند.

قاسمى‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار طبس درباره حقوق معوق کارگران شرکت صفاییه گلشن گفت: امیداست که این شرکت تا شهریور ماه دوباره مشغول به کار و حقوق معوق کارکنان نیز پرداخت شود.

وى همچنین درباره ایمنى کار در معادن گفت: پیگیر اجراى سیستم مانیتورینگ در تمام معادن هستیم تا از این پس به جاى سیستم‌هاى گازسنج دستى از این سیستم که داراى سطح امنیت بالایى است، در تمام معادن استفاده شود.

در این نشست محمدى رییس خانه کارگر شهرستان طبس نیز طى سخنانى از واگذارى ۲۷۶ قطعه زمین در سال گذشته توسط اداره کار به کارگران تشکر کرد و گفت: مقرر شده تعداد ۶۷ قطعه زمین دیگر نیز در سال جاری براى کارگران به خانه کارگر واگذار شود.

وى افزود: درحوزه خدمات رفاهى نیز اداره کار خدمات خوبى ارائه داده است که از آن جمله، اعزام ۱۸۴نفر به خوابگاه‌هاى وابسته به خانه کارگر در شیراز، اصفهان و شمال کشور، و اعزام ۱۷۲ نفر از کارگران به عتبات عالیات با توافق با ستاد کارگرى بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 5 =