کاهش ۸۰درصدی برداشت زردآلو در طبس

مدیرجهاد کشاورزی طبس گفت:به دلیل سرمازدگی امسال برداشت زرد آلو در این شهرستان ۸۰ درصد کاهش دارد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،برداشت زرد آلو در شهرستان طبس خراسان جنوبی آغاز شد.مدیرجهاد کشاورزی طبس با بیان اینکه برداشت زرد آلو در این شهرستان امسال زودتر از سالهای گذشته آغاز شده است گفت:۵۲ هکتار از باغ های طبس زیر کاشت درخت زرد آلو است که پبیش بینی می شود ۱۰۰تن محصول برداشت شود .

 
بخشایی افزود: به دلیل سرمازدگی امسال برداشت زرد آلو در این شهرستان ۸۰ درصد کاهش دارد .وی گفت: از باغ های این شهرستان ۸ هکتار زیر پوشش بیمه بوده است که به آنها ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده است .پیش رس محلی ، شاهرودی ، لاسگری و نوری از جمله ارقام زرد آلوی تولیدی در شهرستان طبس خراسان جنوبی است .
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

2 دیدگاه دربارهٔ «کاهش ۸۰درصدی برداشت زردآلو در طبس;

  1. به نظر بنده از روزی که دوستان در روستای خور دور و اطراف باغها (که ان هم بر گرفته از رفتار خود ما طبسیها بود) رو سیم خاردارو دیوار کردند برکت از اونجا نیز رفت.از آسمان هر چه به زمین می ریزد یا نمی ریزد بر گرفته از رفتار ما ست . خدا گفته تو دستت رو باز کن و ببخش تا من هم در دست بازت نعمت بزارم . حالا ما دو دستمان را سفت مشت کردیم که یک قطره آب از داخلش نمی ریزه اون وقت انتظار داریم یک درخت زردالو یک تن میوه بده . شاخه های خشک درختان رو دارن در خور می فروشن اهای مردم . خدایا تو نگاه به رفتار آدمهای بدی مثل ما نکن درختان و حیوانات بیابان گناه که نکردن به بی گناهی آنها درب نعمتهای خودت را بر روی زمینیان باز کن .الهی آمین طرف اومده از روستای پیرحاجات ۲۰ تن آلو سبز خریداری کرده و برده تهران تا کیلویی ۲۵۰۰۰ هزار تومتن بفروشد.سود مادی باعث از بین رفتن سود معنوی در این دنی ا می شه . حالا سود معنوی توی این دنا چیه : کم بارانی در زمستان و سردی بیش از حد هوا و ……………

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 13 =