مسجد شهرک مسکن مهر طبس افتتاح شد

مسجد شهرک مسکن مهر طبس افتتاح شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، ظهر امروز همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر و با حضور امام جمعه، بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولان طبس، مسجد شهرک مسکن مهر طبس با عنوان «مسجد بلال» افتتاح شده و با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت امام جمعه طبس، بهره‌برداری از این مسجد به صورت رسمی آغاز شد.

مسجد بلال شهرک مسکن مهر طبس در مجموع ۳۲۰ متر زیربنا دارد و علاوه بر سالن نمازخانه، دارای وضوخانه، آبدارخانه و سرویس بهداشتی آقایان و خانم‌ها است.

برای احداث و تجهیز این مسجد تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده که یک میلیارد ریال آن از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسکن مهر طبس تأمین شده است.

احداث محراب مسجد و محوطه‌سازی و حصارکشی اطراف آن نیز در مراحل بعدی کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام رضائیان هم به عنوان امام جماعت مسجد بلال شهرک مسکن مهر طبس در ایام ماه مبارک رمضان تعیین شده و بر این اساس از این پس نماز صبح، ظهر و عصر، و مغرب و عشاء به صورت جماعت در این مسجد اقامه خواهد شد.

امام جمعه طبس طی سخنانی در مراسم افتتاح مسجد بلال شهرک مسکن مهر طبس، ضمن تقدیر از دولت و تمامی افراد و نهادهائی که در احداث این مسجد تلاش کرده‌اند، اظهار داشت: یکی از اقدامات تأثیرگذار دولت نهم و دهم، اجرای طرح گسترده مسکن مهر در سراسر کشور است که از امتیازات مهم این طرح، پیش‌بینی احداث مسجد در شهرک‌های مسکن مهر است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تشکیل هیئت امنا متشکل از افرادی دلسوز و باسلیقه و همچنین تعیین فردی به عنوان خادم مسجد بلال شد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسکن مهر طبس هم در این مراسم بیان کرد: مسجد بلال شهرک مسکن مهر طبس نیاز به حداقل ۲۰۰ جلد کتاب قرآن و دعا، تجهیزات آبدارخانه، پنکه سقفی، قفسه کتابخانه و… است، ضمن اینکه هزینه ۴۰ میلیون ریالی مربوط به سیستم صوتی، منبر و پرده نیز هنوز تأمین نشده است.

محمد محمدیان همچنین از جعفر بورنگ شهردار طبس خواست تا در راستای احداث فضای سبز اطراف مسجد بلال شهرک مسکن مهر طبس مساعدت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 13 =