راهکارهای توسعه صنعتی طبس مورد بررسی قرار گرفت

راهکارهای توسعه صنعتی طبس با حضور چند تن از مدیران و کارشناسان واحدهای صنعتی شهرستان در محل اداره صنعت، معدن و تجارت طبس مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «طبس»، نقطه نظرات و اهم مباحث و موضوعات مطرح شده توسط کارشناسان و مدیران حاضر در جلسه راهکارهای توسعه صنعتی طبس به شرح ذیل می باشد:

– با توجه به وسعت شهرستان طبس و وجود بزرگترین معادن زغالسنگ خاورمیانه و همچنین فاصله قابل توجه با مرکز استان و پتانسیل های معدنی و صنایع معدنی که این شهرستان دارد، لازم است ضمن ارتقاء اداره صنعت، معدن و تجارت طبس، حیطه اختیارات این اداره گسترش یابد تا پیگیری فعالیت های سرمایه گذاری و انجام امور با سرعت بیشتری انجام پذیرد.

– با عنایت به پتانسیل صادراتی صنایع معدنی منطقه و موقعیت استراتژیک شهرستان، ایجاد بندر خشک و گمرک جهت توسعه صنعتی و معدنی شهرستان طبس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

– مشکلات زیرساختی در این منطقه از جمله آب باید در اولین فرصت ممکن مورد بررسی کارشناسی دقیق‌تری قرار گرفته تا مانع ایجاد واحدهای صنعتی و گسترش فعالیت های سرمایه گذاری در منطقه نگردد.

– مطلب مهم دیگری که مدیران واحدهای صنعتی معدنی مستقر در ناحیه زغالی پروده به آن اشاره داشتند، لزوم توجه اداره مخابرات شهرستان طبس در راه اندازی و ایجاد شبکه مخابراتی و اینترنتی در ناحیه پروده می باشد.

با توجه به تعداد شاغلین قابل توجه در معادن پروده( شامل شرکت زغال سنگ پروده، شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه، معادن نگین و معدنجو، شرکت های پیمانکار، کارخانه های زغالشویی و کارخانه کک طبس) ترافیک ارتباطی موثری در منطقه برقرار می باشد که این مهم ایجاد زیرساخت مخابراتی در منطقه پروده را کاملاً اقتصادی و ضروری می نماید.

با عنایت به تمامی موارد مطرح شده در این نشست، مدیران واحدهای صنعتی طبس ضمن تشکر از جناب آقای دکتر حقیقی، ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی که توجه ویژه به شهرستان طبس دارند، خواهان ملاقات حضوری با وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت می باشند.

همچنین پیشنهاد گردید با توجه به قابلیت ها و ویژگی های معدنی موجود در شهرستان طبس، این شهرستان به عنوان منطقه ویژه معدنی و صنایع معدنی معرفی گردد.

در این جلسه مدیران و نمایندگان کارخانه های کک طبس، سیمان گلشن طبس،شرکت صنعتی معدنی کانسرام، چینی بهداشتی نوین سرام، گلشن ماکارون، شرکت فرآوری زغالسنگ پروده طبس، شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه، شرکت بوران تجهیز و جهان سیم گستر، نماینده شهرک صنعتی طبس ، صفرپور ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت طبس، مهندس جلالی نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی و مهندس زارع‌نیا کارشناس صنایع اداره صنعت، معدن و تجارت طبس حضور داشتند.

2 دیدگاه دربارهٔ «راهکارهای توسعه صنعتی طبس مورد بررسی قرار گرفت;

  1. برای پیشرفت،شرط اصلی تامین اب وجذب بازارمصرف یعنی جمعیت ونیروهای بومی قوی ودلسوز ومتدین است.شما ببینید کدان یک ازاین شروط تحقق پیداکرده یا درحال تحقیق است ودورنمای پیشرفت شهر را بسنجید

  2. آخه چرا مسئولین به فکر طبس نیستند- چرا طبس پسرفت داره-برین شهرهای دیگه رو ببنید که مسئولینشون برای تزریق بودجه چه کارهایی میکنند ولی مسئولین طبس هنوز درگیر اختلافاتشون هستند.طبس با این همه معدن وامکانات بلقوه باید قطب صنعتی کشور باشه ولی بیاوببین از شما خواهش میکنم یک مطلب یا نظر سنجی بزارین تا مردم عملکرد مسئولین طبس رو در ۲۰سال گذشته نقد کنندپیشنهادات خودشون رو بدن که ان شالله با این کار استارت یک هدف برزرگ توسط شما زده شود- من این نظر رو برای چند سایت دیگه ی طبسی نیز ارسال نمودم -خدا بهمراهتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − شش =