مشکل تغییر اراضی دانشگاه آزاد طبس بررسی می شود

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مشکل تغییر کابردی اراضی دانشگاه آزاد شهرستان طبس، گفت: با هماهنگی های به عمل آمده تمام اختلافات بین دستگاه های اجرایی استان قابل حل است و در این خصوص مشکل شهرستان طبس نیز در استان بررسی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،وجه الله خدمتگزار روز شنبه در هشتمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد خراسان جنوبی در بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی از حیث بسیاری از شاخص ها از رتبه های کافی در سطح کشور برخوردار نیست، افزود: اما از نظر سطح دانش عملی، تعداد دانشجویان، دانشگاهها و روحانیون جزو بهترین استان های کشور به شمار می رود.

وی عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد در این استان دانشجویان در کنار اساتید زمینه پیشرفت و توسعه همه جانبه این استان را فراهم کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مشکل تغییر کابردی اراضی دانشگاه آزاد شهرستان طبس، گفت: با هماهنگی های به عمل آمده تمام اختلافات بین دستگاه های اجرایی استان قابل حل است و در این خصوص مشکل شهرستان طبس نیز در استان بررسی خواهد شد.

خدمتگزار با بیان اینکه باید تحقیقات لازم در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی خراسان جنوبی انجام شود، افزود: سطح زیر کشت محصول زعفران در خراسان جنوبی ۱۴ هزار و ۱۳۱ هکتار است که سالانه از این اراضی ۶۵ تن محصول زعفران برداشت می شود.

وی با تاکید براینکه باید واحد های دانشگاهای در مناطق محروم خراسان جنوبی مورد حمایت قرار گیرد، گفت: باید از دانشگاه آزاد نهبندان حمایت های لازم صورت گیرد و از ادغام و انحلال این واحد آموزشی جلوگیری شود.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با تاکید براینکه باید مجموع دانشگاه ها به سراغ کیفی سازی بروند، افزود: باید دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه جذب دانشجوی خارجی با توجه به هم مرز بودن این استان با کشور افغانستان تلاش کند.

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نیروی انسانی را از مهمترین ظرفیت های خراسان جنوبی دانست و گفت: در زمینه تحصیلات تکمیلی سهم خراسان جنوبی به صورت عادلانه دیده نشده که در قیاس با دیگر استان ها با توجه به ظرفیت استان سهم استان افزایش یابد.

وی اضافه کرد: اگر قرار سطح کیفی و کمی تحصیلات تکمیلی در سطح کشور افزایش یابد، باید به تناسب آن خراسان جنوبی نیز از این مزیت بهره مند شود.

نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز دراین جلسه با انتقاد بر اینکه تحصیلات تکمیلی در خراسان جنوبی نسبت به کشور دارای حرکتی کند و لاک پشتی است، گفت: باید تحصیلات تکمیلی با توجه به ظرفیت های مختلف خراسان جنوبی در زمینه آموزش عالی ارتقاء یابد.

جواد هروی بیان کرد: راه اندازی شرکت کاشت گیاهان دارویی و فرآوری زعفران برای دانشگاه قاین درآمد زا است و محدود کردن آن به صلاح نیست.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در زمینه تولید بسیاری از محصولات منحصر به فرد در سطح کشور رتبه های خوبی دارد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در زمینه فرآوری و تحقیق بر روی این محصولات پیشگام باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز از برگزاری همایش ملی آسیب های اجتماعی با همکاری دفتر امام جمعه بیرجند در سال جاری خبر داد و افزود: در سال جاری با امضای تفاهم نامه ی همکاری با اداره کل فنی و حرفه ای استان کارگاه پیشرفته آموزش فنی و حرفه ای به ارزش ۴۰ میلیون تومان در دانشگاه آزاد بیرجند راه اندازی شده است.

آصف زارع، برگزاری همایش فناوری نوین و امور مهندسی و جشنواره کارآفرینی را از دیگر برنامه های دانشگاه آزاد تاپایان سال جاری برشمرد.

همچنین تعیین تکلیف اراضی دانشگاه در خصوص صدور اسناد مالکیت قطعی بنام دانشگاه آزاد استان، بررسی و تصمیم گیری در مورد فعالیت های سرمایه گذاری و دانش بنیان و تعیین تکلیف مراکز آموزش عالی که حداقل استاندارهای آموزشی را دارند از موارد بررسی در این جلسه بود.

منبع:ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + دوازده =