راه ‌اندازی نیروگاه حرارتی طبس اشتغالزایی و ارزآوری را به دنبال دارد

راه‌اندازی نیروگاه حرارتی طبس اشتغالزایی و ارزآوری را به دنبال دارد

محمدعلی عبدالله ‌زاده در گفت‌ و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به دستور وزیر نیرو در خصوص تسریع در آغاز عملیات اجرایی احداث نیروگاه حرارتی طبس اظهار داشت: نیروگاه حرارتی ذغال سنگ طبس دارای سابقه ۱۵ ساله و نخستین نیروگاه حرارتی است که سوخت آن با ذغال سنگ تأمین می ‌شود.

وی با اشاره به وجود معدن بزرگ ذغال سنگ منطقه مزینو طبس افزود: این معدن دارای ذغال سنگ حرارتی است و سال‌ ها نیز روی آن کار شده و به‌ کارگیری آن در راه‌اندازی نیروگاه طبس نیز مقرون به صرفه می ‌باشد. عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص راه‌اندازی نیروگاه حرارتی طبس خاطرنشان کرد: تسریع در آغاز عملیات اجرایی احداث نیروگاه حرارتی طبس، صادرات و ارزآوری را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

عبدالله‌زاده با اشاره به بودجه تخصیصی نیروگاه حرارتی طبس تصریح کرد: متأسفانه سالانه بودجه ناچیزی به منظور راه‌اندازی این نیروگاه اختصاص می‌یابد که کار به‌ جایی نمی‌برد و باید رقم مناسبی برای آن در نظر گرفته تا عملیات اجرایی آن به صورت رسمی آغاز شود.

نماینده فردوس با اشاره به مصرف سالانه ۴ میلیون تن زغال سنگ نیروگاه طبس ادامه داد: راه‌اندازی این نیروگاه علاوه بر اینکه اشتغالزایی ۵ هزار نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌کند سبب حل مشکلات منطقه‌ای نیز می‌شود.

وی در پایان گفت: از آنجا که هر ساله بودجه احداث این نیروگاه به صورت جدی اختصاص نیافته و کار عملیاتی نیز در این زمینه صورت نگرفته به وزیر نیرو پیرامون تسریع در اتمام مراحل مطالعاتی و اجرای این طرح تذکر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 17 =