نوع کشت محصولات جالیزی طبس بهترین نوع کشت در استان/صادرات محصولات جالیزی طبس به خارج از استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی کشت زیر پلاستیکی محصولات جالیزی در شهرستان طبس را از بهترین نوع کشت محصولات جالیزی در استان دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،هاشم ولی‌پور مطلق با اشاره به تولید محصولات جالیزی در استان اظهار داشت: پیش بینی تولید این محصول ۱۳۰ هزار تن از مزارع زیر کشت این محصول است.

وی گفت: کار برداشت محصولات جالیزی در استان از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد که بیشترین میزان تولیدات این محصول مربوط به شهرستان بشرویه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه این محصول در تمام شهرستان‌های استان کشت می‌شود، تصریح کرد: عمدتا این محصولات در شهرستان‌های بشرویه، طبس، قاین، نهبندان، سرایان و زیرکوه کشت می‌شود.

ولی‌پور مطلق به خسارت‌های که به محصولات جالیزی وارد می‌شود اشاره و بیان کرد: این خسارت‌ها شامل مگس خربزه، سرخرطومی، شته و مگس جالیز است.

وی کشت زیر پلاستیکی محصولات جالیزی در شهرستان طبس را از بهترین نوع کشت محصولات جالیزی در استان دانست و افزود: با توجه به کیفیت بالای تولید این محصول به استان‌های همجوار نیز صادرات داریم.

منبع:تسنیم

2 دیدگاه دربارهٔ «نوع کشت محصولات جالیزی طبس بهترین نوع کشت در استان/صادرات محصولات جالیزی طبس به خارج از استان;

  1. کدام افتخار ، ما که سبزی و هندوانه و .. کشت و صادر می کنیم یعنی صادرات آب…
    فردا طبس بدون آب ،خالی از سکنه میشه و ما میمونیم و زمین های خشک و ترک خورده ….

  2. واقعا جای تاسف داره که با وجود این همه کم ابی در این منطقه ما باید این حجم از تولید محصولات تابستانی که به اب زیادی نیاز دارند رو داشته باشیم… به نظر من این حرکت اصلا جای افتخار نداره… چند سال دیگه که بحران کم ابی شدید تر بشه به این موضوع خواهیم رسید….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =