ضیافت افطار از جنس کارگری

و چه زیبا بود این ضیافت و احترام به کارگر، کارگری که پیامبر(ص) بوسه به دستانش زد باید به احترام او از جا بلند شد و ایستاد…

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، کارگران از جمله قشر مظلوم، زحمتکش و بی‌ریای جامعه هستند، دستان پینه بسته کارگران برای امرار معاش خود و خانواده، بی‌منت کار می‌کنند.

کارگری می‌گفت با این حقوق کارگری خانه و ماشین ندارم تفریح و امکانات نمی‌توانم داشته باشم حتی یک بار به رستوران نرفتم اما دلی خوش کنار خانواده‌ام دارم راضی‌ام به رضای خدا و خوشحالم نان حلال و با زحمت در می‌آورم.

کارگر دیگری می‌گفت درست است کارگران مظلومند، ما شبانه روز زحمت می‌کشیم شیفت کاریمان که تمام می‌شود به خانه برمی‌گردیم اما از خستگی و فشار روانی کار، کسل هستیم و این وظیفه کارفرماست که از احوال کارگر خود مطلع باشد ما حتی با یک خدا قوت کارفرما دلمان شاد می‌شود و مطمئنا فشار کار در همان جا باقی خواهد ماند.

ماه برکت به سراشیبی تمام شدن روکرده و هوای گرم طبس را که داغ شده این روزهای آخر انگار قصد رو کم کنی کرده و هر روز گرم‌تر از دیروز به مصاف روزه‌دارانی آمده که رویش را سفید کرده‌اند.

دم افطار که می‌شود نگاهم در سو سوی آسمانی گره می‌خورد که نظاره‌گر مردمی شده که دقایق مانده به افطار را تندتر از ساعات قبل به تکاپو می‌افتند، می‌روند تا از نعمت خداوند بهره‌برند و گرمای طول روز را به فراموشی بسپارند…

گاهی دراین گوشه و کنار شهر سفره‌های افطاری که پهن می‌شود هم در نوع خود جالب است و پراز قصه‌های نانوشته‌ای که فقط می‌شود گوش کرد و تأمل…

یکی از این سفره‌ها که منِ رسانه‌ای هم میهمانش شدم، سفره‌ای بود که برای کارگران پهن شده بود.

به محل مهمانی رسیدم، دم دمای غروب بود و اذان نزدیک؛

شرکت ماسه ریختگری چیروک

جلو در ورودی به آقای غفوری مدیر عامل شرکت ماسه ریخته‌گری چیروک طبس رسیدم، سلام گرمی کرد و به داخل راهنمایی شدم.

او یک روز کاری را به افتخار زحمات کارگران تعطیل کرده و شب کارگرانش را به همراه خانواده‌هایشان دعوت به افطاری کرده است.

با اقای غفوری هم صحبت شدم و در همین مدتی که تا اذان مانده بود گپ و گفتی کوتاه داشتیم.

غفوری -شرکت ماسه ریختگری چیروک

او می‌گفت از اینکه در جمع کارگران هستم لذت می‌برم و وقتی لبخند کودکان آنها را می‌بینم انگیزه‌ای برای خود ما می‌شود تا بیشتر به آن‌ها توجه کنیم.

مهندس غفوری از طرح تور تفریحی و پیاده‌روی برای نشاط جسمانی و نشاط روحی کارگران این شرکت خبر داد و هدفش را از این کار کم کردن استرس فکری و کاری می‌داند و از طرفی معتقد است کارگر و کارفرما با این طرح یک تعامل دوسویه خواهند داشت.

غفوری از آرزویش گفت، از اینکه به برکت ماه رمضان چرخ تولید به گونه‌ای بچرخد که کارگر و کارفرما هر دو ذی‌نفع باشند طوری که تمام کارگران مشکلاتشان مرتفع گردد و کارفرمایان مشکلات سد راه آنان حل شود و بتوانند با امنیت سرمایه‌گذاری کنند و از طرفی اشتغالزایی کنند.

بعد از افطار بالای سن رفت و از حضور میهمانانش تشکر کرد و درد دلی داشت، عذرخواهی کرد بابت مشکلات و کار سخت و گفت از اینکه شما کارگران دست به دست هم دادید تا مشکلات حل شود ممنونم.

شرکت ماسه ریختگری چیروک

لبخند رضایت بر لبان کارگران نقش بسته شد کارفرما میان کارگران رفت و کارگران دورش حلقه زدند…

و چه زیبا بود این ضیافت و احترام به کارگر، کارگری که پیامبر(ص) بوسه به دستانش زد باید به احترام او از جا بلند شد و ایستاد.

شرکت ماسه ریختگری چیروک

منی که قبل از میهمانی سوالات زیادی در ذهنم داشتم، حالا سوال‌هایم در لبخند ناشی از رضایت کارگران گره خورده بود و خوشحال برگشتم، برگشتم تا بنویسم که:

کار اصل رویش و افزودن است

خود صدای کار نبض بودن است

گرچه قدر کارگر از کار شد

کار بی او نیز بی آثار شد

تا پیمبر(ص) بوسه زد بر دست او

جاودان از بوسه‌اش شد هست تو

گزارش: نجفی

7 دیدگاه دربارهٔ «ضیافت افطار از جنس کارگری;

  1. سلام مهندس غفوری دست شما درد نکنه میگم شما که اینقدر با حال و خوبید آیا پذیرش هم دارید ؟ کجا بیام ثبت نام کنم شرایط استخدام شما چیست ؟

  2. چرا از افطاری شرکت چینی بهداشتی نوین سرام که همه ساله برگزار میشه گزارشی ننوشتید پس>

  3. درود بر مهندس غفوری که در این روزهای سخت مسئولیت سنگین اداره یک واحد صنعتی را بر عهده دارد

  4. خیلی ممنون از خبر زیباتون.به قول دوست عزیزی که نظر دادن بله درسته مسولین به کارگرا توجه بیشتری بکنند چون واقعا دارن زحمت میکشن.این انصاف نیست که خواسته باشیم راحت از کنار زحمتاشون بگذریم.چه خوب بود اگر تمام کارفرماها و مهندسین و مسولین انصاف داشتن.اگه برنامه ماه عسل چند شب پیش رو دیده باشین میفهمین که مسول یعنی چی.

  5. کارگران منشا خیر و برکت جامعه هستند از مسئولین درخواست داریم هوای کارگران را بیشتر داشته باشند خصوصا طبس که قطب معدنی کشور محسوب میشه کارگری هست که با این سود کلان بانکها نمیتونه وام بگیره از کارفرماها خواهش میکنم یه صندوق قرض الحسنه برای کارگران قرار بدن و جاهایی مثل فرمانداری و نماینده مجلس کمک کنند و بسیار گله دارم از آموزش و پرورش که ۱۰۰ هزار تومان از هر دانش آموز برای ورودی میخوان بگیرن امیدوارم تجدید نظر کنن چون در کل کشور مدارس رایگانه اونوقت برای بچه کارگرا پولیه واینکه گفتین کارگرا مظلومن واقعا گل گفتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + سه =