مسافران روزها در جاده‌های طبس رانندگی کنند

مسافران روزها در جاده‌های طبس رانندگی کنند

 علی‌اکبر رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس با اشاره به آغاز سفرهای تعطیلات پایانی فصل تابستان، اظهار داشت: به دلیل کویری و طولانی بودن جاده‌های منتهی به شهر طبس و همچنین دوطرفه بودن آن، معمولاً بیشتر حوادث رانندگی رخ داده در جاده‌های این منطقه در اثر خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو یا سرعت و سبقت غیرمجاز است که با اندکی توجه رانندگان و عدم تعجیل در رانندگی می‌توان از این حوادث جلوگیری کرد.

وی بیان کرد: باتوجه به کویری بودن راه‌های شهرستان طبس توصیه می‌شود تا مسافرانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی این شهرستان را دارند با تنظیم برنامه سفر خود، تنها در طول روز و در هوای خنک (ابتدای صبح یا بعدازظهر) در این مسیرها رانندگی کنند تا به این طریق از خواب‌آلودگی و خستگی رانندگان و به تبع آن حوادث رانندگی جلوگیری شود.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان طبس ادامه داد: لازم است رانندگان در صورت احساس خواب‌آلودگی، بلافاصله در محلی مناسب توقف کرده و پس از استراحت و تجدید قوا، به مسیر خود ادامه دهند.

وی همچنین از رانندگان خواست تا ضمن رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی، به علائم هشداردهنده‌ای که در طول جاده‌ها نصب شده است توجه کنند.

رحیمی خاطرنشان کرد: راهداران پرتلاش اداره راه و شهرسازی شهرستان طبس با حضور مستمر خود در محورهای حوزه استحفاظی این اداره، در خدمت زائران و مسافران هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =