ایستگاه ثبت نام کارت هوشمند ملی در طبس راه اندازی شد

مدیرعامل شرکت پست ایران از راه‌اندازی چهار ایستگاه ثبت‌نام کارت هوشمند ملی در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این ایستگاه‌ها در شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس و طبس ایجاد شده و در سایر شهرستان‌های استان نیز راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از فارس،حسین مهری بعد از ظهر دیروز در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: پست همانند سایر شرکت‌ها در دو سال اخیر تحولاتی به خود گرفته و ماموریت‌های پست در دنیا متفاوت شده که این به جهت نیازها و خواسته‌های مردم بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خدمات شرکت پست تنها مربوط به امور فیزیکی نمی‌شود بلکه امور مالی و الکترونیکی را هم در بر می‌گیرد و با ایجاد شبکه‌های الکترونیکی، فیزیکی و مالی توانسته‌ایم خدمات جدیدی را به مردم ارائه دهیم.

مدیرعامل شرکت پست ایران با بیان اینکه در بخش‌های مختلف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سه تا چهار برابر افزایش کار را داشته‌ایم که باید بگوییم وزیر این وزارت‌خانه ناجی بخش ارتباطات کشور است، افزود: این در حالی بوده که در دولت گذشته این بخش با مشکلاتی رو به رو شد تا حدی که منجر به انحلال این وزارت خانه شد، وزارت‌خانه‌ای که پیشگام توسعه کشور است.

مهری با بیان اینکه در شرکت پست اقداماتی آغاز شده و مورد حمایت جدی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته‌ به طوری که در این راستا شاهد سرمایه‌گذاری در بخش شبکه الکترونیک هستیم، یادآور شد: امید است با تقویت این شبکه سرویس‌های جدید ساماندهی شود.

وی به بحث ساماندهی اماکن، نقشه‌ها و آدرس‌های کشور اشاره کرد و گفت: این کار با تائید رئیس جمهور و ابلاغ از سوی وزارت‌خانه آغاز شده و به زودی در خراسان جوبی نیز این اقدام انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت پست ایران با بیان اینکه در حال حاضر ۵۱۵ هزار و ۱۸۰ مکان در خراسان جنوبی شناسایی شده و کد پستی به آن اختصاص داده شده است، اضافه کرد: از این تعداد ۳۳۰ هزار و ۱۷۹ مکان شهری و ۱۸۵ هزار مکان روستایی است که کدپستی به آنها اختصاص یافته است.

مهری اذعان داشت: بهنگام‌سازی در کشور شتاب گرفته و تا پایان سال جاری تمام امکان شهری بهنگام و در نهایت تا اواسط سال ۹۵ اماکن روستایی این استان بهنگام می‌شوند.

وی از استاندار خراسان جنوبی خواست کارگروه ذینفع در این استان تشکیل شود تا هوشمندسازی امکان، GIS و استانداردسازی مکان در این کارگروه دنبال شود.

وی از راه‌اندازی چهار ایستگاه ثبت‌نام کارت هوشمند ملی در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این ایستگاه‌ها در شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس و طبس ایجاد شده و در سایر شهرستان‌های استان نیز راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پست ایران با بیان اینکه در هفته گذشته تفاهم نامه‌ای با رئیس ثبت احوال کشور منعقد شد، ادامه داد: براساس این تفاهم نامه تمامی امور ثبت احوال از طریق پست انجام خواهد گرفت.

مهری افزود: همچنین برای همکاری با سازمان ثبت اسناد، سازمان امور مالیاتی و نیروی انتظامی نیز توافقات خوبی داشته‌ایم.

وی با اشاره به توافق‌نامه با نیروی انتظامی، بیان داشت: پلاک کوبی ماشین‌ها طرحی است که به عنوان پایلوت در خراسان رضوی آغاز شده و امید است آن را در سایر استان‌ها نیز گسترش دهیم.

مدیرعامل شرکت پست ایران با اشاره به اینکه سرویس‌های جدیدی برای خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر راه‌اندازی شده، یادآور شد: از جمله این سرویس‌ها ایجاد باجه‌های پست مالی بوده که در سه شهر بیرجند، قاین و فردوس از خراسان جنوبی راه‌اندازی شده و امید است این باجه‌ها در دیگر شهرهای این استان گسترش یابد.

مهری با بیان اینکه بزودی سیستم یکپارچه مبادله پستی در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین راه‌اندازی سامانه خدمات ویژه شهروندی، سامانه دریافت الکترونیکی قبوض، سامانه مدیریت یکپارچه املاک، توسعه خرید و فروش اینترنتی و تقویت دفاتر ICT روستایی از دیگر برنامه‌های شرکت پست در این استان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =