یکی از موشک‌های بالستیک به نام طبس نامگذاری شود/ اسلحه امام جمعه نباید آمریکایی باشد

حجت الاسلام زنجانی طبسی با عنایت به این مطلب که سلاح های ائمه جمعه که آن را در دست گرفته و با آن ایراد خطبه می کنند از نوع ژ۳ آمریکایی است از مسئولین امر خواست تا برای این مهم به ساخت سلاح هایی بپردازند که تولید داخل کشور باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، امام جمعه موقت طبس در خطبه های این هفته نماز جمعه که در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم علیه السلام ایراد گردید ضمن تشریح مفاهیم اخلاقی به تعریف غیرت و فرق آن با حسادت پرداخت و اظهار داشت: غیرت به معنای کوشش در نگهداری آن چیزی است که حفظش ضروری است اما حسادت آرزوی زوال نعمت از کسی است که آن را به شایستگی به دست آورده است.

وی افزود: از ویژگی های فضایل و رذایل اخلاقی این است که اگر کسی فلان شاخصه را داشت به نوعی آن فضیله یا رذیله اخلاقی در جامعه او بروز پیدا می کند. مثلا اگر کسی بگوید من عدالت دارم باید خودش در صف اول رعایت عدل و انصاف باشد.

همچنین حجت الاسلام زنجانی طبسی به انواع مختلف غیرت اشاره کرد و ضمن تاکید بر دوری از غیرت بیجا افزود: به هر میزان که انسان از فضایل اخلاقی دور شود به همان اندازه به رذیله های اخلاقی نزدیک شده است.

امام جمعه موقت طبس در ابتدای خطبه دوم نیز با قدردانی از زحمات عوامل آستانه مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم علیه السلام اظهار داشت: مطلع شدیم که به مناسبت دهه کرامت، این مکان مقدس میزبان بیش از ۱۵۰ برنامه ناب فرهنگی بوده است که با توجه به فرمایش رهبری که می بایست بقاع متبرکه به قطب فرهنگی جامعه تبدیل شود این مهم به بهترین نحو ممکن تحقق یافته است.

حجت الاسلام زنجانی طبسی همچنین ضمن گرامیداشت روز صنعت دفاعی در ۳۱ مرداد ماه به عوامل وزارت دفاع پیشنهاد داد تا یکی از موشک های بالستیک را به نام طبس نامگذاری کنند.

وی با عنایت به این مطلب که سلاح های ائمه جمعه که آن را در دست گرفته و با آن ایراد خطبه می کنند از نوع ژ۳ آمریکایی است از مسئولین امر خواست تا برای این مهم به ساخت سلاح هایی بپردازند که تولید داخل کشور باشد.

امام جمعه موقت طبس در بخش مهمی از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با توطئه جدید استکبار جهانی اشاره کرد و ضمن تشریح دشمنی دیرینه دولت آمریکا با ملت ایران افزود: آنان اکنون پازل سه مرحله ای را دنبال می کنند که مسئله مورد بحث در مذاکرات هسته ای، آینده قدرت در ایران و همچنین منطقه و چگونگی تسلط آمریکا در آن از مهمترین مسائلی است که به آنان توجه زیادی دارند.

وی همچنین از ستاندن فناوری راھبردی ھسته ای از ایران، به تسخیر درآوردن افکار عمومی ایران و سست کردن باورھای مقاومتی و انقلابی در آن، تخریب وجھه ایران به عنوان یک الگوی ژئوپلیتیکی و تقویت غربگرایان در ایران با ھدف مشارکت در پروژه ایجاد تغییر در ساخت قدرت در ایران به عنوان راهبردهای آمریکا برای نفوذ در ایران اشاره کرد.

حجت الاسلام زنجانی طبسی افزود: البته مردم ایران در قبال تمام توطئه هایی که دشمنان نظام اسلامی به آن دست زده اند چهار حالت را تجربه کرده و به پیروزی رسیده اند که مرحله کوتاه آشفتگی، صبر و تلاش، مرحله پیروزی مقطعی و در نهایت واکسینه شدن انقلاب در برابر توطئه ها سرانجام خوشی بوده است که مردم خداجوی ایران اسلامی به آن دست یافته اند.

روز بزرگداشت احمد بن موسی (شاه چراغ)، سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی (روز جهانی مسجد)، روز بزرگداشت ابن سینا (روز پزشک)، سالروز شهادت شهید روحانی علی اندرزگو، آغاز هفته دولت و همچنین ولادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام (۱۱ ذیقعده) از مهمترین مناسبت هایی بود که حجت الاسلام محمدجواد زنجانی طبسی امام جمعه موقت طبس به آن اشاره و پیرامون هر یک به ارائه توضیحاتی پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 12 =