کنگره ملی امامزاده حسین موسی الکاظم(ع) ۱۳ و ۱۴ مهرماه برگزار می شود

کنگره ملی امامزاده حسین موسی الکاظم(ع) برای نخستین بار با همکاری اداره کل اوقاف و آستان مبارک آن امامزاده، ۱۳ و ۱۴ مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از شبستان،حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از فرامین مقام معظم رهبری ، تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی و بازسازی بقاع متبرکه است.

وی با اشاره فرمایشات  رهبر معظم انقلاب به احیاء بقاع متبرکه حرم امامزاده حسین موسی الکاظم(ع) گفت :  این بقعه طبق دستور مقام معظم رهبری در اختیار آستان قدس قرار گرفت و مرمت و بازسازی شد و همچون نگین فیروزه ای در کویر خراسان جنوبی می درخشد و قطب فرهنگی استان در آینده نزدیک خواهد شد.

حجت الاسلام گرایلی افزود: در این راستا یک برنامه فرهنگی همه ساله در پنجم ذی‌القعده با عنوان کنگره و همایش ملی برگزار می‌شود که در این تاریخ هر یک از شهرستان ها  برنامه تکریم امامزادگان را  حول محور فرهنگی خود برگزار می کنند و امسال در صدد برگزاری همایش ملی امامزادگان در خراسان جنوبی هستیم.

وی افزود : این کنگره در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ اهل بیت (ع) و هرچه بیشتر نزدیک شدن و هم‌سو شدن با فرمایشات مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اذعان داشت :این‌گونه همایش ها سبک زندگی امامزادگان را به جامعه می‌شناساند و فرهنگ دینی را در منطقه گسترش می‌‌دهد و همچنین این همایش  سبب معرفی مفاخر خراسان جنوبی به کشور و جذب گردشگران مذهبی به استان می‌شود.

وی گفت: این کنگره برای نخستین بار با همکاری اداره کل اوقاف و آستان قدس برای اولین بار در ۱۳ و ۱۴ مهرماه سال جاری در خراسان جنوبی و در شهرستان طبس  برگزار میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 8 =