زنگ مهر کشوری در طبس طنین انداز خواهد شد

جلالی گفت: امسال زنگ مهر استانی و با یاری خدا زنگ مهر کشوری در طبس طنین انداز خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، محمود جلالی معاون مدیر کل و مدیر آموزش وپرورش طبس در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش طبس اظهار داشت: در آموزش وپرورش تدبیر و امید، هم فکری و مشارکت سبب گذر از مشکلات و کسب توفیقات متعدد گردیده است.

جلالی در خصوص مشارکت فکری، معنوی و مادی اولیا و نقش تعاملی دو نهاد خانواده و مدرسه گفت: در سال گذشته شاهد تعامل بسیار خوب اولیاء و مربیان بودیم و در همین زمینه مشارکت یک میلیارد و هشتصد میلیون تومانی اولیاء یکی از مشخصه‌های این تعامل است که نشان می دهد اولیا همسو با آموزش وپرورش می‌باشند.

جلالی از خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی جهت قول مساعد برای اختصاص اعتبار تکمیل وساخت پروژه تنها استخر شنای دانش‌آموزی تشکر نمود.

جلالی گفت: امسال زنگ مهر استانی و با یاری خدا زنگ مهر کشوری در طبس طنین انداز خواهد شد و امیدواریم بتوانیم برنامه‌های بسیار متنوعی را برای این مراسم که باحضور مسئولین کشوری و استانی برگزار خواهد شد، اجرا نماییم.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، رتبه بندی معلمین ، رونمایی از کتابهای جدید پنجم ابتدایی و نهم متوسطه را از برنامه های جدید آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود: در آموزش و پرورش تدبیر و امید، همدلی و همراهی و استفاده از خرد جمعی اولویت بیشتری از پول و اعتبار دارد و تدبیر و عقلایی فکر کردن ملاک عمل است.

جلالی افزود: تجلیل از افتخار آفرینان کنکور سراسری ، تشکیل پایگاه های انتخاب رشته، طرح غنی سازی اوقات فراغت ، راه یابی دانش آموزان به مرحله کشوری المپیاد جابربن حیان، و افتتاح بزرگترین خوابگاه دانش آموزی در دبیرستان پنجم اردیبهشت از اقدامات اخیر آموزش و پرورش طبس است.

حمید بیکی مسئول نمایندگی آموزش وپرورش دیهوک نیز گزارشی از وضعیت کمی و کیفی فعالیتهای صورت گرفته در منطقه دیهوک ارائه داد و از شورا خواست در مرمت و بهسازی تنها کانون فرهنگی و تربیتی در دیهوک مساعدت و همکاری نمایند.

مهندس مقدس زاده معاون شهردار قول مساعد داد تا در تحقق برنامه‌های پروژه مهر و به ویژه آغاز سال تحصیلی جدید با اهدای گل به مدارس در اول مهر ماه همکاری نماید.

در ادامه این جلسه اخوان صفار معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در این جلسه با تبریک پیشاپیش هفته دفاع مقدس و تقارن آن با بازگشایی مدارس اشاره ای به پروژه های هفته دولت داشت و خاطر نشان کرد: مسئولین شهرستان طبس توجه ویژه ای به مسائل فرهنگی و موضوعات آموزش و پرورش دارند و فضای وحدت و همدلی حاکم بر جامعه موجب رشد و توسعه شهرستان و افتتاح پروژه های متعدد در هفته دولت گردید که از نظر تعداد و اعتبار ریالی نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشت.

مهدی اخوان صفار در ادامه افزود ما به مسائل فرهنگی نگاه مثبت و ویژه ای داریم و در اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای توجه ویژه ای به آموزش و پرورش شده است و اهمیت و نقش پایه ای آموزش و پرورش نیز همین را ایجاب می کند.

 

الاهی معان برنامه ریزی و پشتیبانی آموزش و پرورش، سرانه دانش آموزی را ۸۵ میلیون و پانصد هزار تومان ، سرانه غذایی ۱۴۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و هزینه خرید تجهیزات را ۱۸۱ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: علاوه بر این، چندین حواله به ارزش ۱۹ میلیون تومان توسط اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به طبس تخصیص داده شده است.

امینی معاون آموزشی، با اشاره به آغاز پروژه مهر هدف از این پروژه را ایجاد شور و نشاط در دانش آموزان ذکر کرد و افزود شش کارگروه در حوزه سازماندهی نیروی انسانی، تجهیز و تعمیر ، توجیه و تبلیغ ، تایید صلاحیت و ارزیابی عملکرد و ستاد بازگشایی مدارس مشغول فعالیت هستند و برای دانش آموزان مناطق دور افتاده و محروم، خدمات آموزشی و بسته های حمایتی با مشارکت بخش خصوصی درنظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 11 =