حاکمان آل سعود در تأمین امنیت زائران بی‌لیاقت‌اند/ باید حرمین شریفین شورایی اداره شود

امام جمعه موقت طبس گفت: امروز بر همه مسلمانان ثابت شده که حاکمان آل سعود در ادامه حفظ امنیت حرمین شریفین بی‌لیاقت‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت الاسلام زنجانی طبسی در خطبه های نماز جمعه طبس اظهار داشت: از سال ۱۹۹۶ که صهیونیست ها مسجد الاقصی را آتش زدند دیگر جرأت نکردند که چنین کاری را تا امروز انجام دهند.

وی افزود: البته رژیم صهیونیستی به هیچ صراط و قانونی مستقیم نیست و بر خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل به شهرک سازی در فلسطین ادامه میدهد و سازمان ملل فقط میگوید محکوم است.

امام جمعه موقت طبس گفت: امروز نتانیاهو در قدس اعلام می‌کند که باید در داخل مسجد الاقصی راهی را باز کنید که یهودی‌ها و صهیونیست‌ها بتوانند به مسجد الاقصی بیایند و به سربازانش دستور میدهد که هر فلسطینی که ممانعت کرد با گلوله جنگی هدف قرار دهند.

وی گفت: اقدام صهیونیست ها دو دلیل دارد که اول سکوت و انفعال کشور های عربی است که با وجود جنایت های زیادی که انجام میشود یک کشور عربی حتی به زبان محکوم نمی کند و دوم غفلت جهان عرب و معطوف شدن ذهن های مردم مسلمان به جنایات تکفیری‌های داعش است.

حجت الاسلام زنجانی طبس تصریح کرد: سیاست ها و راهبرد استکبار جهانی به ویژه آمریکا پشت رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به این که رهبر انقلاب بارها تاکید کرده اند که مسأله اول اسلام مسأله فلسطین است گفت: خطر تجزیه کشورهای سوریه و عراق، ناآرامی‌های لبنان، تهاجم گسترده حاکمان کودک‌کش آل سعود به یمن، ناامن‌سازی کشورها و جامعه اسلامی از راهبردهای استکبار جهانی است که ذهن مردم از مسأله فلسطین دور شود.

خطیب جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز بر همه مسلمانان ثابت شده که حاکمان آل سعود در ادامه حفظ امنیت حرمین شریفین بی‌لیاقت‌اند.

وی کشته شدن ۴۰۰ زائر و بیش از هزار زخمی در مراسم براعت از مشرکین در سال ۱۳۶۶، کشته شدن ۱۴۲۶ نفر در سال ۱۹۹۰ میلادی در تونل منتهی به مسجدالحرام، کشته شدن ۲۷۰ نفر از حجاج در پل جمرات هنگام خروج از منا در سال ۱۹۹۴ میلادی، کشته شدن ۳۴۰ زائر و زخمی شدن هزار و پانصد نفر در سال ۱۹۹۷ به خاطر آتش سوزی گسترده در منا، کشته شدن ۱۸۰ زائر هنگام خروج از منا در سال ۱۹۹۸، کشته شدن ۲۴۴ نفر در سال ۲۰۰۴ میلادی در رمی جمرات، شهادت ۳۴۵ نفر و زخمی شدن ۲۸۹ نفر در سال ۲۰۰۶ میلادی در رمی جمرات، شهادت ۷۶ زائر ایرانی در سال ۲۰۰۶ بر اثر فرو ریختن هتل هشت طبقه و شهادت و کشته شدن ۱۱۰ نفر و زخمی شدن ۲۵۰ نفر در اثر سقوط جرثقیل در چند روز گذشته را از دلایل عدم کفایت آل سعود برای تأمین امنیت زائرین حرمین برشمرد.

وی گفت: متأسفانه در حادثه اخیر مکه مکرمه یک دانشمند برجسته ایرانی کشته شد که وی عضو هیات علمی پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی ایران بود.

امام جمعه موقت طبس گفت: آن راهبردی که اوایل انقلاب به جهان اسلام ارائه کرد این بود که باید حرمین شریفین شورایی اداره شود.

روز شعر و ادب فارسی، روز بزرگداشت سید محمدحسین شهریار، روز آزادسازی سوسنگرد بعد از یک سال محاصره در سال ۱۳۶۰، سالروز شهادت زائران ایرانی خانه خدا به دستور آمریکای جنایتکار و همدستی آل سعود در سال ۱۳۶۶، سالروز شهادت امام باقر علیه السلام در سال ۱۱۴ هجری قمری و حرکت امام حسین علیه السلام از مکه به کربلا، سالروز آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث صدام و آغاز هفته دفاع مقدس، روز عرفه، سالروز شهادت حضرت مسلم علیه السلام در سال ۶۰ هجری، آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و عید سعید قربان از مناسبت‌هایی بود که امام جمعه موقت طبس در این هفته به آنها اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + یازده =