در حوزه انتخاباتی ما داد کشاورزان بلند شده است/ اگر دولت زیرساخت‌های معادن را تامین کند می‌توانیم شش برابر ظرفیت فعلی اشتغال ایجاد کنیم

نماینده مردم طبس، بشرویه، سرایان و فردوس در مجلس شورای اسلامی: تسهیل کارهای بانکی باید انجام شود چراکه وضعیت کشاورزان بسیار سخت است و در حوزه انتخاباتی ما داد کشاورزان بلند شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، جلسه شورای اداری خراسان جنوبی با حضور معاون اول رئیس جمهور و تعدادی از وزرا از جمله وزیر نیرو و وزیر راه برگزار شد.

عبداله‌زاده نماینده مردم طبس، بشرویه، سرایان و فردوس در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری استان، با بیان این‌که مدیریت مالی دولت خوب بوده است، گفت: گلایه‌هایی که وجود دارد بابت تبعیضی است که در حق این استان انجام شده است.

محمدعلی عبدالله‌زاده افزود: حوزه انتخاباتی من ۸۳ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنیم.

نماینده مردم طبس، بشرویه، سرایان و فردوس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ام‌المشکلات مردم این استان مشکل آب است و اگر تدبیر ویژه نشود در ۱۰سال آینده مشکل‌ساز خواهد بود.

عبدالله‌زاده با انتقاد از این‌که طرح مشخصی برای انتقال وجود ندارد، تاکید کرد: باید مشکل آب جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه کنترل حجمی در صورت اجرا باید در سراسر کشور اجرا شود و مختص این استان نباشد، افزود: مطالعه آب‌های ژرف بسیار مهم است و باید در دستور کار قرار گیرد و برای این استان قول داده شده اما هنوز اقدام عملی و قدمی برداشته نشده است.

عبداله‌زاده افزود: نیروگاه زغال‌سوزی طبس مورد حمایت قرار گرفته است اما به نظر می‌رسد در بدنه وزارتخانه مدیریت وجود ندارد.

وی اضافه کرد: بحث تسهیل کارهای بانکی باید انجام شود چراکه وضعیت کشاورزان بسیار سخت است و در حوزه انتخاباتی ما داد کشاورزان بلند شده است.

نماینده مردم طبس، بشرویه، سرایان و فردوس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ۷۶ درصد زغال سنگ کشور در طبس تولید می‌شود اما متاسفانه از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده و در این زمینه خصوصی‌سازی صورت گرفته و به خوبی از آن استفاده نمی‌شود.

عبداله‌زاده با بیان اینکه اگر دولت زیرساخت‌های معادن را تامین کند می‌توانیم شش برابر ظرفیت فعلی اشتغال ایجاد کنیم،‌افزود: در رابطه با راه‌ها، مطالعات خوبی صورت گرفته است اما انتظار داریم نگاه ویژه‌ای در این زمینه نیز اجرا شود.

نماینده مردم طبس، بشرویه، سرایان و فردوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت وجود پروازها، گفت: اقدامی برای تکمیل پروازهای طبس انجام نشده است بعد از سانحه هواپیمایی در طبس قول داده شد که پروازها کامل شود اما تاکنون اقدامی انجام نشده است.

عبداله‌زاده گفت: بیمارستان‌های زیادی در استان ساخته شده است اما این بیمارستان‌ها از نیروی انسانی کامل برخوردار نیستند و امید است در این سفر بخشی از مشکلات مردم حل و رسیدگی شود.
منبع: فارس