باز آمد بوی ماه مهر، ماه مدرسه

روزهاى شروع پاییز همیشه یک خاطره زیبا و به یادمادنى دارد و آن استشمام عطرمهر، از ماه مهربانى‌هاست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، روزهاى شروع پاییز همیشه یک خاطره زیبا و به یادمادنى دارد و آن استشمام عطر مهر، از ماه مهربانى‌هاست.

شروع مدرسه و طلوع زیباى خورشید پگاه مدرسه…

دیدن بچه‌هایى که دوتا دوتا دست همدیگر را گرفته و به سمت مدرسه میروند خاطره‌هاى زیادى رو درذهن‌ها زنده می‌کند.

این روزها غیر از اینکه براى بچه‌ها قشنگ و به یاد ماندنی‌ست براى بزرگترها هم خاطره‌انگیز و دوست داشتنی است. یاد سرود هم‌شاگردى سلام و قصه‌هاى قشنگ کتاب‌هاى دبستان، حسنک کجایى و کوکب خانم.

img-626

نمیدانم حسنک هنوز هم توی کتاب‌ها هست یا باید پرسید حسنک کجایى؟ کوکب خانم هنوز هم زن باسلیقه‌ای هست یا آن هم درگیر شبکه‌های مجازى شده؟

این روزها از داستان‌هاى قشنگ کتاب‌هاى قدیم زیاد خبرى نیست، رنگ و لعاب خیلى چیزا عوض شده اما خیلى چیزها هم هنوز سر جای خودشان هستند و عوض نشده‌اند.

خیلى از پدر و مادرها موقع خرید کتاب و دفتر براى فرزندانشان، بچه‌هاى تنها را فراموش نکردند، هنوز هم سرصف سرود هم‌شاگردى سلام پخش می‌شود و امید امام عزیزمان هنوز هم به بچه دبستانى‌هاست.

امروز سى‌ویکم شهریورماه، روز شروع مدارس براى کلاس اولی‌ها بود.

img-625

دخترها و پسرهاى کوچک با لباس‌هاى فرم مدرسه بانمک‌تر وقشنگ‌تر به نظر می‌رسیدند. اشتیاق اولیاء مدرسه هم دیدنى بود.

ذوق و شوق آن‌ها در درست کردن صف‌هاى متفاوت براى ترغیب بچه‌ها به محیط مدرسه جالب بود.

گل‌هایى که کف حیاط درست کرده بودند و هرگل مخصوص ایستادن یک دانش آموز کوچولوى کلاس اولى بود. نماد گل‌هاى کوچکى که در کنار هم یک باغ زیبا را تشکیل می‌دهند…

img-627

بعد از آیه‌هاى قرآن، بچه‌ها کنار هم سرود جمهورى اسلامى ایران و صلوات خاصه امام رضا(علیه‌السلام) را زمزمه کردند تا برکت نام امام هشتم، پشتوانه‌اى باشد براى فرزندان کوچک سرزمین اسلامی‌مان که با امید و دلگرمى به آموزه‌هاى دینى، قدم در راه آموزش بگذارند تا ادامه مسیرشان، هر روز طلوع یک موفقیت بزرگ باشد.

و فردا، اول مهر، شروع لحظه‌هاى بارور امید است. همراه فرزندان موفق ایران، توشه‌ایست از محبت و عشق و اعتماد به استعدادهاى بى‌نظیر خداوندى…

نویسنده: فاطمه ابوالحسنی‌رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هفت =