۴۲ پروژه عمرانی جهاد کشاورزی طبس افتتاح شد

42 پروژه عمرانی جهاد کشاورزی طبس افتتاح شد

محمود اسدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: در راستای گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، بهره‌برداری از ۴۲ پروژه عمرانی و زیربنایی بخش کشاورزی در سطح شهرستان طبس آغاز شد.

وی ادامه داد: برای اجرای این تعداد پروژه در مجموع بالغ بر ۶ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و خشک‌سالی هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس بیان کرد: این پروژه‌ها شامل احیاء و مرمت ۳۰ رشته قنات در روستاهای فهالنج، جمز، هوس، مهدی‌آباد، ازبکوجدید، حسین‌آباد، زیرک‌آباد، یعقوبیه، گوشه‌کمر، زنوغان، قوامیه، دهنو، پروده، قائمیه، سمبا، علی‌آباد، بژدغر، نجات‌آباد، خسروآباد، احمدیه، بهشت‌آباد، تاج‌آباد، معظم‌آباد، زین‌آباد، قنبرآباد، سعیدآباد، شادمرغ، ده‌شادی، سی‌تشت و حجت‌آباد است.

وی اضافه کرد: طی عملیات احیاء و مرمت این ۳۰ رشته قنات در مجموع ۱۵ هزار و ۴۰۰ متر لای‌روبی، خرابی‌کشی، بغل‌بری و رسوب‌برداری، ۲۹۰ متر کول‌گذاری، ۵۲۰ متر طوقه‌چینی، و ۱۸۰ متر پیشکارکنی انجام شده است.

اسدی خاطرنشان کرد: هم‌چنین لوله‌گذاری و انتقال آب به مزارع کشاورزی ۱۲ روستا شامل فیروزآباد، طالبیه، فهالنج، چاه مراقب، غنی‌آباد، فتح‌آباد، سریک، چاه شماره ۲ میان‌تکاب، حجت‌آباد، همت‌آباد، موتور سبحان گلشن و قاسم‌آباد چیروک نیز از دیگر این پروژه‌هاست که طی آن در مجموع ۹ هزار و ۹۵۰ متر لوله‌گذاری انجام شده است.

وی هدف از اجرای این پروژه‌ها را افزایش راندمان آبیاری، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، بالابردن توان اقتصادی کشاورزان و در نهایت افزایش تولید دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =