راه‌آهن شرق در زمینه بارگیری رتبه سوم را بین مناطق ۱۹گانه کسب کرد

مدیرکل راه آهن شرق کشور با بیان اینکه راه آهن شرق در زمینه بارگیری رتبه سوم را در بین مناطق ۱۹گانه کسب کرد، خواستار پیگیری برای ایجاد بندر خشک در طبس شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  طبس به نقل از تسنیم، مهدی اخوان صفار صبح امروز در بازدید از اداره کل راه آهن شرق اظهار داشت: ایجاد خطوط ریلی به مرکزیت طبس و وجود اداره کل راه آهن شرق برای این شهرستان یک نعمت است و جزو مزیت‌های این شهر به شمار می‌رود.

وی از تلاش‌ها و پیگیری‌های مدیریت این اداره کل قدردانی کرد و افزود: مدیریت ۱۰۰۰ کیلومتر خط ریلی کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس خواستار بهبود سالن قطارهای مسافری و همچنین پیگیری برای ایجاد بندر خشک در طبس شد.

مدیرکل راه آهن شرق نیز در این دیدار به جلسات و پیگیری‌های این اداره کل برای جذب بار اشاره و بیان کرد: این منطقه بزرگترین منطقه راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که با توجه به قدمت کم در زمینه بارگیری، رتبه سوم را در بین تمامی مناطق ۱۹گانه راه آهن جمهوری اسلامی ایران دارا است.

محمدابراهیم اقبالی به خدمات این اداره کل در خصوص برق‌رسانی به مسجد شکر اشاره کرد و افزود: تاکنون در این خصوص هیچگونه هزینه‌ای به راه آهن شرق پرداخت نشده است که لازم است فرماندار ویژه طبس پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

وی در مورد طرح شایعاتی در مورد انتقال مرکز این اداره کل از طبس به تربت حیدریه نیز این شایعات را تکذیب کرد و گفت: این مسائل از قبل از افتتاح این اداره کل وجود داشته است و در حال حاضر نیز مسئولان شهرستان تربت حیدریه به دنبال انتقال مرکز این اداره کل نیستند بلکه برای ایجاد یک منطقه جدید به مرکزیت آن شهرستان پیگیری می‌کنند.

مدیرکل راه آهن شرق خواستار ایجاد شرایط مناسب برای ایجاد بندر خشک در طبس شد و تصریح کرد: لازم است سرمایه‌گذار برای آن نیز در نظر گرفته شود.

اقبالی با اشاره به واگذاری جابه جایی مسافران به بخش خصوصی افزود: در صورت وجود سرمایه‌گذار برای قطارهای اختصاصی شهرستان طبس این اداره کل آماده هرگونه همکاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 4 =