۲۲ تعاونی در طبس تأسیس شد

22 تعاونی در طبس تأسیس شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حسین ابراهیم‌زاده در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از وضعیت شرکت‌های تعاونی در شهرستان طبس پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان طبس دارای ۳۵۶ تعاونی است که ۱۴۰ تعاونی فعال، ۷۶ تعاونی در درست اجرا و ۱۴۰ تعاونی غیرفعال است.

وی ادامه داد: تعاونی‌های شهرستان طبس در مجموع دارای ۲۰ هزار و ۷۹۹ نفر عضو است که علاوه بر این تعاونی سهام عدالت شهرستان طبس به تنهایی ۴۹ هزار نفر عضو دارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان طبس بیان کرد: از شهریور ۱۳۹۰ تا شهریور ۱۳۹۱ تعداد ۲۲ تعاونی جدید با حداقل ۱۹۰ نفر عضو و مجموع سرمایه اولیه ۲۵۵ میلیون ریال در شهرستان طبس به ثبت رسمی رسیده و تأسیس شده است که در نتیجه آن برای بیش از ۲۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی از تأسیس نخستین اتحادیه شرکت‌های تعاونی گیاهان دارویی در شهرستان طبس به تازگی خبر داد و درباره تسهیلات پرداختی به تعاونی‌ها یادآور شد: طی یک سال گذشته در مجموع مبلغ ۴ میلیارد ریال به تعاونی‌ها تسهیلات ارزان قیمت از سوی بانک توسعه تعاون پرداخت شده است که هم‌اکنون نیز تعاونی‌های متقاضی می‌توانند براساس مجوزها و طرح توجیهی خود تسهیلات با نرخ ۴ درصد و دوره بازپرداخت ۳ تا ۵ ساله دریافت کنند.

ابراهیم‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود درباره مالیات اخذ شده از شرکت‌های تعاونی خاطرنشان کرد: طبق برنامه و بخش‌نامه‌های مربوطه قرار بود تا تعاونی‌ها در صورت ارائه اظهارنامه از ۲۵ درصد تخفیف مالیاتی برخوردار شوند، اما علی‌رغم پیگیری‌های زیاد این موضوع همچنان عملیاتی نشده است.

وی افزود: تعاونی‌های شهرستان طبس مبلغ ۲۵ میلیون ریال به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی کمک کرده‌اند که امیدواریم براساس قرارهای قبلی جزو مالیات پرداختی آنان محاسبه شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان طبس گفت: برگزاری ۲۱ همایش، گردهمایی و جلسه ترویج فرهنگ تعاون و برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع به میزان ۵ هزار و ۷۵۰ نفرساعت برای ۴۱۴ نفر از دیگر اقدامات این اداره طی یک سال گذشته برای تعاونی‌ها بوده است.

وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته تعاون، گفت: دیدار کارکنان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعاون‌گران شهرستان طبس با امام جمعه طبس و سرپرست فرمانداری شهرستان طبس، تجلیل از تعاونی‌های برتر، بازدید دانش‌آموزان از طرح مسکن مهر طبس، فضاسازی سطح شهر، و شرکت منسجم در نماز جمعه از برنامه‌های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان طبس در هفته تعاون امسال بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + دوازده =