احداث نیروگاه ذغال سنگ در طبس

احداث نیروگاه ذغال سنگ در طبس

 ایسنا: یک نیروگاه ذغال‌سنگ در طبس درحال ساخت است و از سوی دیگر ایده استفاده از انرژی‌های بازیافت برای تولید برق و یا کاربرد انرژی‌ها به صورت هیبرید در کشور پیگیری می‌شود.

مدیر کل سیاست گذاری، طراحی و مهندسی پایه معاونت پژوهشی و فناوری وزارت نفت با بیان مطلب فوق به خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: ایده هیبریدی از انرژی‌های تجدیدپذیر به همراه انرژی‌های فسیلی که برآیند هستند، مطرح است. از سوی دیگر در طرح‌های شورای راهبری توسعه فناوری‌های انرژی کارآمد و تجدید پذیر صنعت نفت، بحث استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در نیروگاه‌ها برای تولید برق و حرارت مطرح است.

محمدرضا خطاطی با اعلام خبر احداث یک نیروگاه ذغال‌سنگ در طبس، اظهار کرد: عمده نیروگاه‌های کشور مبتنی بر سوخت فسیلی هستند. البته نیروگاه‌های آبی بزرگ را ( جدا از بحث هسته‌ای) به عنوان نیروگاه‌های تجدیدپذیر نمی‌شناسند، بلکه نیروگاه‌های آبی کوچک در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر مطرح هستند.

وی با اشاره به نیروگاه‌های بادی نیز تاکید کرد: وضعیت این نیروگاه‌ها به انرژی تجدیدپذیر وابسته است. صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در قالب یوتیلیتی‌ها احتیاج به منابع انرژی دارند، در این یوتیلیتی‌ها نیروگاه‌های مختلف وجود دارند.

به گزارش ایسنا، هیبرید سیستم و روشی است که در آن از منابع مختلف انرژی بصورت ترکیبی و مکمل یکدیگر برای تولید برق استفاده می‌شود. در سیستم هیبرید از دو یا چند منبع مختلف انرژی برای تولید برق استفاده می‌شود و در مقایسه با سیستم هایی که یک منبع دارند، از قابلیت اطمینان بالاتری برخوردار است.

عمده ترین منابع تولید انرژی، خورشید، باد، زمین‌گرمایی، گاز و سوخت های فسیلی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 2 =