نظارت بر ذبح بهداشتی ۸۵۹ راس دام نذری توسط دامپزشکی طبس

رئیس شبکه دامپزشکی طبس گفت: در دهه نخست محرم این شبکه بر ذبح تعداد ۸۰۹ راس گوسفند و بز، تعداد ۲۲ راس گاو و گوساله و ۲۸ نفر شتر نظارت داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از فارس، محمدجلال هادیان اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت و رعایت بهداشت عمومی و جلوگیری از سرایت بیماری‌های واگیر بین انسان و دام و رعایت مسائل دینی و استحصال گوشت سالم و تهیه غذای سالم برای عزاداران حسینی شبکه دامپزشکی طبس بر ذبح دام در هیئت‌های عزاداری نظارت داشته است.

وی ادامه داد: در دهه نخست محرم این شبکه بر ذبح ۸۰۹ راس گوسفند و بز، ۲۲راس گاو و گوساله و ۲۸ نفر شتر نظارت داشته است.

رئیس شبکه دامپزشکی طبس تصریح کرد: در این مدت اقداماتی از قبیل برگزاری جلسه ذبح بهداشتی دام‌های نذری با هیئت‌های مذهبی و آموزش ذابحان در محل شبکه دامپزشکی شهرستان طبس انجام شد.

هادیان افزود: همچنین تهیه و تکثیر اطلاعیه بهداشتی ذبح شرعی و بهداشتی دام، تهیه بنر ذبح شرعی و بهداشتی دام و نصب در هیئت‌های مذهبی و محل‌های مناسب سطح شهر، مکاتبه و هماهنگی با دفتر امام جمعه برای بیان توصیه‌های بهداشتی به عزاداران امام حسین(ع) در راستای جلوگیری از کشتار دام‌های نذری در مسیر هیئت‌های مذهبی و عموم مردم و کشتار این دام‌ها در کشتارگاه دام از اقدامات این اداره بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + بیست =