حبس و جریمه میلیونی برای شکارچیان غیر مجاز + سند

عاملین شکار غیرمجاز دو کل وحشی در طبس به تحمل یک سال حبس، دویست میلیون ریال جزای نقدی و سه سال توقیف اسلحه شکاری محکوم شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،نیروهای یگان محیط زیست طبس با همکاری مامورین نیروی انتظامی پاسگاه ده محمد دو شکارچی متخلف را بازداشت نمودند.

مسعود مستقیم فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در این باره گفت: از متخلفین لاشه کامل دو کل وحشی، یک اسلحه گلوله زنی، یک اسلحه شکاری ساچمه زنی، ۶ عدد فشنگ گلوله زنی، ۶ عدد فشنگ چهارپاره، دو دوربین چشمی، یک اره و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.
حبس و جریمه میلیونی برای شکارچیان غیر مجاز + سند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس نیز گفت: متهمین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.
اسدالله حاتمی اظهار داشت: شکارچیان متخلف مبلغ یکصد میلیون ریال بابت نیمی از ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز دو کل وحشی را در تاریخ ۹۴/۸/۱۰ در قالب دو فیش ۵۰ میلیون ریالی به حساب دولت واریز و فیش های مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.
حبس و جریمه میلیونی برای شکارچیان غیر مجاز + سند
حبس و جریمه میلیونی برای شکارچیان غیر مجاز + سند
در جریان رسیدگی به پرونده متخلفین در دادگاه جزایی شهرستان طبس، دادگاه با توجه به گزارش مامورین محیط زیست، کشف لاشه دو کل وحشی و سایر محتویات پرونده، بزهکاری متهمین را محرز و مسلم دانست.
بنابراین دادگاه هر یک از متهین را با استناد به ماده ۱۱ قانون شکار و صید به تحمل شش ماه حبس تعزیری (زندان غیر قابل خرید) محکوم نمود.
همچنین دادگاه با استناد به ماده ۱۴ قانون شکار و صید، دو اسلحه شکاری، مهمات و ادوات کشف شده از متهمین را به مدت سه سال توقیف نمود.

دیدگاهی در “حبس و جریمه میلیونی برای شکارچیان غیر مجاز + سند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + یک =