نیاز ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی آموزش و پرورش طبس برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

مدیر آموزش و پرورش طبس گفت: حدود ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تکلمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، محمود جلالی روز گذشته در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به سال همدلی و همزبانی اظهار داشت: بهبود کیفیت آموزش، کمک و مشارکت والدین و همچنین دیگر نهادهای شهرستان را می طلبد.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش طبس با اشاره به سرانه ناچیز هر دانش آموز و مبلغ بودجه دولت گفت: ممنوعیت اخذ وجه از دانش‌آموزان در مدارس بدین معنی نیست که اولیاء نباید به مدارس کمک کنند، این مبلغ کفاف تمامی نیازهای مدارس و هزینه‌های آموزشی را نمی‌دهد.

وی در خصوص حل مشکل مدارس و راهکارهای آن پیشنهاداتی ارائه داد و از مسئولین ادارات و نهادها خواست که پیشنهادات خود را ارائه دهند.

جلالی همچنین از شهرداری خواست که سهم دو درصد آموزش و پرورش که مدتی است معوق شده را پرداخت کند.

گفتنی است شهرداری‌ها موظفند از محل بند ۳ ماده ۱۳ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، بین ۲ تا ۵ درصد عوارض ساخت و ساز را به آموزش و پرورش پرداخت نمایند که این عوارض از سال ۹۲ تاکنون پرداخت نشده است.

در ادامه جلسه گزارشی از پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش با برآورد هزینه حدود ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ارائه شد و درخواست شد تا با مساعدت فرمانداری شهرستان این مبلغ که مقدار ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان آن از محل دو درصد نفت و گاز تامین شده، تکمیل گردد.

همچنین در همین زمینه از ریاست اداره راه و شهرسازی طبس در خواست شد تا قطعه زمین کنار مدرسه شهرک مهر به دلیل عدم رعایت اندازه نرمال، به مدرسه تعلق گیرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی نیز متقبل شد که تا زمان تعیین تکلیف زمین‌های مسکن مهر در محدوده مدرسه واگذاری صورت نگیرد و برای واگذاری، آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرد.

در نهایت در این جلسه مصوب شد برای دریافت عوارض شهرداری یک نفر کارشناس حقوقی از طرف آموزش و پرورش به شهرداری معرفی شود.

همچنین مبلغ ۱۰۰ هزار تومان برای مدارس عادی و ۲۰۰ هزار تومان برای مدارس شبانه شهریه مشارکتی مصوب شد.

6 دیدگاه دربارهٔ «نیاز ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی آموزش و پرورش طبس برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام;

  1. آیا این مصوبات وجاهت قانونی دارداگر به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم بجایی می رسیم ؟لطفا اگر کسی میداند راهنمایی کند

  2. برادرمن مثل اینکه بچه مدرسه ای نداری من سه تا بچه مدرسه ای دارم حدود دو هفته هستش که یکی ازاونا که کلاس هفتم هست میگه مدیر مدرسه ام گفته حتما شهریه ات را بیاری مبلغ آن آنهم ۱۵۰۰۰۰تومانه ومی تونی سه چک ۵۰۰۰۰تومانی هم بدین وسه تا ۵۰۰۰۰تومان ۱۵۰۰۰۰تومان میشه اگر جدیدا سه تا ۵۰۰۰۰میشه ۱۰۰۰۰۰تومان نمی دانم

  3. براحتی می توانید ازاوالیاء دانش آموزان بگیرید همچنانکه هرمدرسه به ازائ هردانش آموز ۱۵۰۰۰۰تومان مطالبه کرده پارسال گفتید۱۰۰۰۰۰تومان امسال میگویید ۱۵۰۰۰۰تومان ازآن طرف دولت هم می گوید تورم نداریم آخرکسی که سه فرزند داره ازکجا بیاره والله توی هزینه خوراک وپوشاک موندیم روسای مدارس اینقدر فشار به دانش آموزان نیارند هی بگند پول بیارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =