حفر دو حلقه چاه جدید راه حل کوتاه مدت و مقطعی برای تأمین آب شهر طبس

مهدی اخوان صفار حفر ۲ حلقه چاه جدید را بعنوان راه حل کوتاه مدت و مقطعی چاره کار دانست و افزود: باید برای تأمین آب در درازمدت برنامه ریزی کرد و در آینده باید منابع آبی جدید شناسایی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل ازروابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس، روز یکشنبه مورخ ۹۴/۰۹/۰۱ جلسه ای به منظور بررسی راهکارهای تأمین آب شهر طبس با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس، روسای شورای اسلامی شهر و شهرستان، سرپرست معاونت فنی و برنامه ریزی فرمانداری، معاونین آب منطقه ای استان و مدیران منابع آب و آبفای طبس و نماینده شرکت طرح توسعه معادن زغالسنگ طبس برگزار شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با اشاره به اینکه بحران آب در طبس جدی است گفت: ما نیاز به برنامه ریزی و مدیریت قوی در تأمین منابع آب بصورت دراز مدت و کوتاه مدت داریم.
مهدی اخوان صفار حفر ۲ حلقه چاه جدید را بعنوان راه حل کوتاه مدت و مقطعی چاره کار دانست و افزود: باید برای تأمین آب در درازمدت برنامه ریزی کرد و در آینده باید منابع آبی جدید شناسایی شود.
مدیر آب و فاضلاب طبس در خصوص مشکلاب آبی شهر گفت: در هیچ سالی جیره بندی آب نداشته ایم ولی همواره تأمین آب با مشکلاتی مواجه بوده است و در حال حاضر ما علاوه بر آبهای زیرزمینی به آبهای سطحی هم وابسته شده ایم که با تمام شدن ذخایر سد زنگ خطر به صدا در آمده است.
رئیس شورای اسلامی شهرستان طبس تأمین آب پایدار برای شرب مردم و همچنین صنایع و معادن با توجه به سرمایه گذاری عظیم صورت رفته را یک امر لازم و ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه چهار شهر طبس، دیهوک، عشق آباد و بشرویه از منابع زیرزمینی مشترک کوههای شتری استفاده می کنند خطر اتمام منابع آبی وجود دارد و وضعیت آب در طبس بحرانی است.
مدیر منابع آب شهرستان طبس با اعلام اینکه طرح های مطالعاتی برای اصلاح حوزه آبریز سد دره بید در حال انجام است گفت: اصلاح الگوی مصرف و اصلاح شبکه آبرسانی دو راه حل فوری پیش روی ماست و با توجه به هدر رفت حدود ۵۰ لیتر آب در ثانیه در صورت اصلاح شبکه بخش زیادی از مشکلات حل می شود.
در پایان این جلسه تصمیماتی جهت تأمین آب شرب شهرستان اتخاذ گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + یازده =