دانشجویان باید دنبال آرمان‌های اسلام و انقلاب باشند

حجت الاسلام زنجانی طبسی امام جمعه موقت طبس گفت: دانشجویان باید دنبال آرمان‌های انقلاب و اسلام باشند و بتوانند آنها را در جامعه پیاده‌سازی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام زنجانی طبسی امام جمعه موقت طبس در خطبه های نماز جمعه با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری از دانشجویان گفت: کسانی که می‌توانند اقتصاد مقاومتی را تبیین کنند و آن را به مرحله عمل برسانند، قشر فرهیخته دانشجویی است.

وی با بیان اینکه دانشجو باید مبادی انتقادی را حفظ کند گفت: دانشجو نباید پازل دشمن را تکمیل کند، باید همیشه منتقد باشد اما انتقاد سازنده و همراه با پیشنهاد داشته باشد.

وی تاکید کرد: از دیگر خواسته‌ها و انتظارات رهبر معظم انقلاب حفظ آرمان‌گرایی است دانشجویان باید دنبال آرمان‌های انقلاب و اسلام باشند و بتوانند آنها را در جامعه پیاده‌سازی کنند و در مسایل عمومی کشور مانند انتخابات و راهپیمایی ها و سایر موضوعات در صف مقدم باشند، دانشجو باید عدالت خواه باشد و معرفت و آگاهی و شناخت خود را نسبت به مسایل بالا ببرد.

حجت الاسلام زنجانی طبسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز آمریکا مدعی حقوق بشر است و از این واژه ها خوب بلد است استفاده کند واژه‌هایی مثل حقوق بشر و دموکراسی و آزادی و غیره و به گونه ای در دنیا در بوق و کرنا می‌کند که گویا فقط در دنیا این فقط آمریکاست که از حقوق بشر حمایت می‌کند.

وی افزود: اگر کارنامه آمریکا را نسبت به حقوق بشر نگاه کنیم سیاه ترین کارنامه را دارد در جنگ جهانی دوم در ناکازاکی و هیروشیما بمب اتم می‌اندازد و بیش از دویست هزار نفر را می‌کشد بعد از جنگ جهانی تاکنون طبق آمار بیش از ۵۰ دولت قانونی را با کودتاهای خود سرنگون کرده است و دم از حقوق بشر نیز می‌زند.

وی گفت: امروز حقوق بشر یک مستمسکی شده برای آمریکا که بتواند به کشورها فشار بیاورد وگرنه اولین ناقض حقوق بشر، آمریکایی ها هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پی ام دی اشاره کرد و گفت: پی ام دی که بین آژانس بین المللی انرژی هسته ای و ایران و ۵+۱ در کشمکش است یعنی ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته ای و آمریکایی ها مدعی بودند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است و ایران این مسئله را رد کرده و میگوید شما ادعا میکنید و آمریکایی‌ها این پرونده را به شورای امنیت فرستادند و بازرسان آژانس بارها از مراکز هسته ای ایران بازدید کردند و چیزی ندیدند ولی همچنان برای اینکه تحت نفوذ و فشار آمریکا بودند دو پهلو سخن می‌گفتند تا اینکه مسئله برجام پیش آمد.

وی ادامه داد: در مسئله برجام یکی از مسایلی که مطرح شد پی ام دی بود اما آمریکایی‌ها زیاده‌خواهی کردند و گفتند پارچین را مجدد باید بررسی کنیم و بعد پا را فراتر گذاشتند و گفتند نه تنها باید پارچین رو بررسی کنیم که باید کلیه مراکز نظامی را بازدید کنیم.

وی گفت: اکنون که برجام به مسئله پی ام دی گره خورده است سه حالت احتمالی پیش می آید حالت اول اینکه آژانس اعلام کند ایران دنبال بمب هسته ای است و ایران میگوید این ادعاست و سند بیاورید و نتیجه این میشود که آژانس نمیتواند بیانیه دهد زیرا این یک ادعاست که عقلانی نیست و سندی ندارند، حالت دوم این است که آژانس اعلام کند ایران دنبال بمب هسته‌ای نبوده است، نتیجه این خواهد شد که مردم دنیا خواهند گفت شما دوازده سال است که ایران را تحریم کردید و این است که آبروی آژانس میرود.

وی افزود: حالت سوم این است که باز مجدد یک گزارش چند پهلو را به جهان عرضه کنند و موضوع طولانی شود و این همان چیزی است که آمریکا میخواهد که پرونده همینطور ادامه داشته باشد، اگر اینطور باشد مسئولین ما به صراحت اعلام کردند اگر میخواهید برجام انجام شود و اجرایی شود پی ام دی را مختومه اعلام کنند غیر از این برجام اجرا نخواهد شد.

امام جمعه موقت طبس به مناسبت های هجدهم آذر معرفی رژیم صدام به عنوان آغازگر جنگ از سوی سازمان ملل متحد در سال ۱۳۷۰، شهادت خلبان سرافراز شهید احمد کشوری. روز وقف، رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع)، سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی، روز جهانی حقوق بشر اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + هجده =