ماجرای طبس را باید به جهان نشان دهیم

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت دوران دفاع مقدس گفت: ژاپن از هیروشیما یک برند ساخته است، ما چرا نباید ماجرای طبس را به جهان نشان دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از ایسنا،رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت دوران دفاع مقدس گفت: در هیچ جای دنیا خلأ وجود ندارد یا ما هستیم یا دشمن.

سردار سرتیپ دوم پاسدار مهدی محمدی‌فرد ۱۷ دی‌ماه در اولین گردهمایی پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان کرمان با بیان این‌که سردار سلیمانی افتخاری برای جهان اسلام است، اظهار کرد: معتقدم حاج قاسم سلیمانی، پدر استان کرمان است و در استانی با وجود داشتن چنین افتخاراتی، مناسب نیست که از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت غافل شویم.

او با بیان این‌که یکی از دلایل فراموش شدن پیشکسوتان عرضه جنگ، پراکندگی و همچنین دنیازدگی این افراد است، گفت: اکنون ۸۰۰ هزار نفر پیشکسوت بسیجی و ۷۵۰ هزار پیشکسوت نیروهای مسلح در کشور هستند. سهم استان کرمان نیز در مجموع ۱۶ هزار نفر است و سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر در کشور به این مجموعه اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به وجود یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر پیشکسوت و ۱۰ میلیون نفر خانواده‌های آن‌ها، بیان کرد: فاخرترین مجموعه کشور، خانواده پیشکسوتان مسلح هستند. اگر در جامعه به‌لحاظ فرهنگی و اجتماعی نگاهی داشته باشیم، درمی‌آبیم این خانواده‌ها انسجام بهتری نسبت به بقیه مجموعه‌ها دارند.

محمدی‌فرد با بیان این‌که متأسفانه نسبت به نقش پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، پس از جنگ تحمیلی غفلت شده است، ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرمودند «نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی به فراموشی سپرده شوند». پیشکسوتان استان کرمان نسبت به سایر استان‌ها، کمتر مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند. همچنین مقام معظم رهبری فرموده‌اند که «از وظایف مهم پیشکسوتان این است که باید ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل آینده منقل کنند».

رییس سازمان پیشکسوتان جهاد مقاومت دوران دفاع مقدس اظهار کرد: اگر پیشکسوتان فراموش شده‌اند باید از خواب غفلت بیدا شویم و این فراموشی جبران شود، زیرا اگر بیدار نشویم آینده انقلاب (ارزش‌های اصلی انقلاب) به خطر خواهد افتاد.

وی با اشاره به این‌که پیشکسوتان وارث شهدا هستند و خود پیشکسوتان نیز باید پای کار باشند، بیان کرد: امروز جنگ نرم، سخت‌تر از جنگ سخت است و باید پیشکسوتان در صحنه باشند تا به تولید فرهنگ بپردازند، به‌طوری که هیچ نهاد دولتی نمی‌تواند کار فرهنگی انجام دهد.

محمدی‌فرد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند «پیشکسوتان فرزندان من هستند» اظهار کرد: قرار است مجموعه پیشکسوتان جایگاه حقوقی در جامعه پیدا کند. پس باید مد نظر داشت که این مجموعه یک سازمان اجرایی نیست و نقش حمایتی و مردمی کردن در سطح کشور دارد.

وی تصریح کرد: غفلتی که بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس کرده، به سمت جمع‌آوری خاطرات شهیدان و جانبازان رفته، این یک انحراف است، بلکه باید خود پیشکسوتان در صحنه حضور داشته باشند. چرا نباید این جمعیت ۱۰ میلیونی نقش اقتصادی، اجتماعی و … در جامعه نداشته باشند. به‌طوری که در کشور کره شمالی هنوز فرزندان و خانواده شهدای خود را در دانشگاه‌ها تربیت می‌کنند و سپس در جامعه به آن‌ها مسؤولیت می‌دهند.

رییس سازمان پیشکسوتان جهاد مقاومت دوران دفاع مقدس ادامه داد: باید پیشکسوتان به‌گونه‌ای فرهنگ‌سازی کنند که ارزش‌های دفاع مقدس سینه به سینه به نسل‌های بعد به‌طور خودجوش منتقل شود. به‌گونه‌ای که نسل‌های آینده با احترام از آن‌ها یاد کنند، و به آن‌ها سلام بفرستند.

وی با اشاره به واقعه طبس و این‌که چگونه خداوند این انقلاب را نجات داده است، اظهار کرد: جریان طبس چرا باید به فراموشی سپرده شود، جریانی که باید به همه نشان دهیم که خداوند چگونه تو دهنی به آمریکا زد، در برابر آن ژاپن از هیروشیما یک برند ساخته است، ما چرا نباید ماجرای طبس را به جهان نشان دهیم.

محمدی‌فرد گفت: سازمان پیشکسوتان برای سامان‌دهی ارزش‌های دفاع مقدس راه‌اندازی شده است و باید با قدرت پیش برویم. در سطح کلان این سازمان شورای راهبردی دارد و سیاستگذاری‌ها توسط این شورا تدوین می‌شود.

رییس سازمان پیشکسوتان جهاد مقاومت بیان کرد: اکنون از اسلام، داعش ساخته‌اند و مسلمانان را می‌کشند، به‌گونه‌ای که اذعان می‌کنند، اگر یک مسلمان بکشند به بهشت می‌روند، ولی یهودی و صهیونیست را نمی‌بینند، این همان تفکر ابن ملجم است.

وی با اشاره به این‌که هیچ جای دنیا خلأ وجود ندارد یا شما هستید یا دشمنت، افزود: دکترین قدرتمند هوشمند یک حیله‌ای است که آمریکا از دو سال پیش انجام داده است، یعنی با ایرانی برخورد منفی و سلبی نمی‌کنیم،‌ بلکه برخورد ایجابی و لبخند می‌کنیم. وقتی به او می‌گویند که ایران کوتاه نمی‌آید، در جواب می‌گوید ما این‌قدر در ملت و مسؤولین ایران نفوذ کرده‌ایم که این دکترین را پیاده می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − یازده =