سهم دو درصد عوارض معادن باید پرداخت شود

امام جمعه طبس گفت: دو درصد عوارض معادن در همه شهرها پرداخت میشود اما متاسفانه در طبس ما آنطور که باید پرداخت شود، پرداخت نمیشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه طبس با اشاره به مناسبت های در آستانه دهه فجر انقلاب گفت: دهه فجر از مصادیق بارز ایام الله است.

دهه فجر از مصادیق بارز ایام الله است

وی افزود: در ۱۲ فروردین سال ۵۷ امام پس از سال ها دوری و هجرت از وطن با توجه به عشق و علاقه و طبعیت مردم به ایران اسلامی برگشتند و مردم از سراسر کشور به استقبال امام رفتند.

وی ادامه داد: امام در بهشت حضرت زهرا(س) فرمودند من توی دهان دولت میزنم و دولت تشکیل میدهم به خاطر این که مردم مرا خواسته اند و بالاخره انقلاب به طور کامل در ۲۲ بهمن به پیروزی رسید.

خطیب نماز جمعه طبس یادآور شد: دهه فجر به منظور این است که آنچه را که در سال های قبل از انقلاب گذشت را یادآوری و بازخوانی کنیم و به نسل دوم و سوم انقلاب تذکر دهیم که قبل از انقلاب اسلامی در زمان رژیم ستم شاهی در این مملکت چه می‌گذشته است و زندگی مردم چگونه بوده است و امروز به برکت انقلاب اسلامی چگونه است.

شرکت در انتخابات تکلیف است

وی در خصوص انتخابات گفت: شرکت در انتخابات تکلیف است و همه باید شرکت کنند اما شرکت آگاهانه، انتخاب اصلح نیز واجب است، با شعار و با حرف مردم تصمیم نگیرند و بررسی ها و مطالعات لازم را از نظر فکری و عملی انجام دهند.

اگر بعد از این دو درصد عوارض معادن پرداخت نشود دیگر مردم به توصیه من و امثال من گوش نخواهند داد و آن کاری که لازم باشد انجام خواهند داد

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش سفری که با تعدادی از مسئولین شهرستان برای پیگیری اموری به تهران رفتند گفت: بنده در عین حالی که در این زمینه مسئولیتی ندارم از نظر سنی و جسمی هم اقتضا نمیکند ولی در عین حال گفتم پاشنه کفش من همیشه بالا کشیده است و این اعلام آمادگی است و بر همین اساس طبق برنامه ریزی به تهران رفتیم.

وی گفت: یک موضوعی که پیگیری کردیم و تا حدی هم به نتیجه رسید مسئله عوارض دو درصد معادن است که باید پرداخت شود، یک قانون است که سال های سال است تصویب شده در جهت قانونی شدن آن هم ما زیاد پیگیری کردیم.

وی افزود: الان دو درصد عوارض معادن در همه شهرها پرداخت میشود اما متاسفانه در طبس ما آنطور که باید پرداخت شود، پرداخت نمیشود مقصر کیست? من الان اینجا نمیخواهم بگویم ولی این دو درصد عوارض معادن با این همه معادنی که در طبس ما وجود دارد اگر اینها پرداخت شود و در طبس مصرف شود وضعیت طبس ما خیلی فرق میکند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم گفت: ما رفتیم و پیگیری کردیم و صحبت هایی که شد و قول هایی که دادند که این عوارض دو درصد معادن بعد از این ان شاالله پرداخت شود.

وی تاکید کرد: بنده با بقیه عزیزانی که آنجا بودیم گفتیم مردم طبس ما وزین با شخصیت هستند و حاضر نیستند هیاهو ایجاد کنند و الا ما در شهرهای همجوارمان شاهدیم بخاطر همین عوارض دو درصد چه اقداماتی کردند ولی گفتیم بنده امام جمعه و دیگران مردم را همیشه توصیه به صبر و خویشتنداری کردیم ولی اگر بعد از این پرداخت نشود دیگر مردم به توصیه من و امثال من گوش نخواهند داد و آن کاری که لازم باشد انجام خواهند داد و آن دیگر به مصلحت شما نخواهد بود.

وی گفت: قول هایی داده شد و امیدواریم مسئولان پیگیری کنند از نماینده محترم و فرماندار و دیگران تا به نتیجه کافی برسیم.

کمبودهای بیمارستان جدید

امام جمعه طبس با اشاره به موضوع بهداشت و سلامت گفت: بیمارستانی که ساخته شده که تشکر هم میکنیم واقعا دولت هم سرمایه گذاری کرده اما در کنارش کمبودهایی هم دارد بخش دیالیز در کنار بیمارستان جدید نیست، محل اسکان پزشکان نیست، همراهان مریض که گاهی از جای دور میایند جایی ندارند در کنار بیمارستان باید یک ساختمانی احداث شود که برای اسکان همراهان مریض باشد، نمازخانه و مسجد ندارد، پانسیون پزشکان ندارد، اینها کمبودهاست.

وی گفت: در این سفر یکی از کارهایی که پیگیری کردیم همین بود و قول های خوبی هم داده شد و ما رفتیم مجمع خیرین کشور و اقای نیری که از شخصیت های انقلابی و مورد اعتماد امام و رهبری و سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) و رییس مجمع خیرین کشور بودند و آنجا رفتیم و این مشکلات را منتقل کردیم و قول های خوبی دادند که هم دستگاه دیالیز بدهند و هم از این ساختمان هایی که مورد نیاز است بررسی شود و ساخته شود.

پیگیری مشکلات کارخانه کک برای راه اندازی

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در طبس معادن زیادی وجود دارد و باید سرمایه گذاری شود تا شهر توسعه پیدا کند.

وی گفت: یکی از سرمایه گذاری های مهمی که انجام شده و کارهای بیشتر آن پیش رفته و نزدیک تولید است ولی بعضی مشکلات دارد مثل همین کارخانه کک که مشکلات اینجا را هم پیگیری کردیم و قرار شد همکاری هایی شود و مساعدت ها و تسهیلات بانکی انجام شود تا بیست درصد کار باقی مانده راه اندازی شود که هم ایجاد اشتغال است و هم موجب توسعه شهرستان میشود که امیدواریم این مشکلات هم برطرف شود و شهر ما که زمینه دارد توسعه های لازم را داشته باشد.

امام جمعه طبس به مناسبت های روز فناوری فضایی، رزمایش دریایی ولایت ۹۴، روز جهانی سرطان اشاره کرد.

دیدگاهی در “سهم دو درصد عوارض معادن باید پرداخت شود

  1. بله حتما پرداخت کنیین تا صدای اقایون بلندتر نشده.اخه طرح عمرانی نا مشخص و نا پیدا توی طبس زیاده.لطفا بجنبید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 17 =