بهره برداری از طرح ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب برای تأمین آب اهالی مسکن مهر و فاز ۲ شهرک امیرالمومنین(ع)/ +تصاویر

از طرح ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی به مخزن زون یک شهر طبس بهره برداری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در مراسم افتتاح پروژه انتقال آب با اشاره به کاهش نزولات آسمانی در سالهای اخیر و کویری بودن اقلیم شهرستان خواستار توجه ویژه مسئولان شهرستانی به مقوله آب و ترویج فرهنگ صرفه جویی و مصرف صحیح آب شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با اشاره به مصوبات سفر استانی هیئت دولت در سال ۹۳ گفت: در این سفر بحث تأمین آب برای استان خراسان جنوبی و بویژه شهرستان طبس با جدیت پیگیری شد و انتقال آب از خارج از حوزه آبریز به عنوان تنها راه حل در درازمدت مطرح گردید.

جناب آقای اخوان صفار با اعلام سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه آب خاطرنشان کرد: یکی از توصیه ها و تأکیدات جدی دولت مدیریت صحیح منابع آبی و اصلاح الگوی کشاورزی است و در همین راستا تسهیلات ویژه ای به مجریان طرح های نوین آبیاری پرداخت می شود و از ائمه جماعات و روحانیت معظم انتظار داریم موضوع صرفه جویی را که تأکیدات دین اسلام است برای مردم تشریح و تبیین کنند.

نماینده عالی دولت در طبس افزود: با توجه به کاهش بارندگی و افت منابع زیرزمینی در شهرستان، کارگروه آب از ابتدای سال ۹۴ فعال شده و جلسات متعددی برگزار نموده است. راه حل های مقطعی و کوتاه مدت برای رفع مشکل اتخاذ گردیده اما برای بلند مدت نیاز به برنامه ریزی و حرکت به سمت تأمین منابع آبی جدید داریم به همین دلیل به مدیران حوزه آب و آبفا دستور داده شده تا گزارشات خود را هر دو هفته یک بار ارائه نمایند.

محمد زاده مدیر امورآب و فاضلاب طبس در این مراسم گفت: پروژه ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی به مخزن زون یک شهر طبس با اعتبار بالغ بر ۳۶۰۰ میلیون ریال با جمعیت ۹۰۰۰ نفر در مدت پنج ماه اجرا و به بهر برداری رسید.

far1far2far3

دیدگاهی در “بهره برداری از طرح ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب برای تأمین آب اهالی مسکن مهر و فاز ۲ شهرک امیرالمومنین(ع)/ +تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 9 =