معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس: نیاز امروز جامعه وحدت، همدلی و هم زبانی است/ +تصاویر

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: از آغاز کار دولت تدبیر و امید، علی‌رغم همه تنگناها، با مشی اعتدال و عقلانیت و با عنایت به اعتماد مردم و مقام معظم رهبری به دولت، خدمات بزرگی و دستاوردهای عظیمی تحقق یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در سخنان بین دو نماز با تبریک ایام ا… دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بی شک پیروزی، استقرار و استمرار این انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی با عنایات و مدد الهی و در سایه مجاهدت، استقامت، پایمردی و ایمان محقق شده و رمز و اصل مهم آن، وحدت و اتحاد بوده و هست و نیاز امروز جامعه و همه ما همین وحدت و همدلی و هم زبانی است که مقام معظم رهبری نیز در نامگذاری سال که به نام دولت و ملت، هم دلی و همزبانی مزین فرمودند، بدان تأکید داشته اند.

وی در خصوص نهایی شدن مذاکرات و اجرای برجام افزود: این موفقیت با نصرت الهی و در سایه هدایت های مقام معظم رهبری، ایستادگی و استقامت ملت شریف و مجاهدت و تدبیر دولتمردان خدوم و تیم هسته ای و دیپلمات های مومن و شخص ریاست محترم جمهوری اسلامی به تحقق رسید.

معاون استاندار در تشریح دستاوردهای دولت یادآور شد: از آغاز کار دولت تدبیر و امید، علی رغم همه تنگناها، با مشی اعتدال و عقلانیت و با عنایت به اعتماد مردم و مقام معظم رهبری به دولت، خدمات بزرگی و دستاوردهای عظیمی تحقق یافت.

وی گفت:  یکی از رویکردهای اصلی و جدی دولت، حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است و در راستای اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، توجه به اقتصاد مقاومتی در دستور کار دولت و نهادهای دولتی قرار گرفته است و در این راستا سیاست های اقتصاد مقاومتی از مهر ماه سال جاری به دستگاه ها ابلاغ گردیده است . اقتصاد مقاومتی یک پروژه کوتاه مدت نیست .

اعطای ۱۷۰۰۰ تن قیر رایگان برای پروژه های سطح شهرستان طبس

وی ادامه داد: احتیاج به کار فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و حتی سیاسی نیز دارد. خواهران و برادران گرامی ! در شهرستان طبس نیز در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی کارهای زیادی صورت گرفته که اعطای ۱۷۰۰۰ تن قیر رایگان برای پروژه های سطح شهرستان و نیز اعطای تسهیلات برای طرح ها و پروژه ها در راستای اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان ، در این راستا قابل ذکر می باشند.

نماینده عالی دولت دولت افزود: در حقیقت به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، خدمات زیادی انجام شده و گام های بزرگی در مسیر توسعه شهرستان برداشته شده است و من در همین جا لازم می دانم به صورت گذرا و مختصر به برخی از این اقدامات اشاره کنم.

تخصیص ۷۰ میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان  طبس در قالب طرح تحول نظام سلامت

وی گفت:  طرح تحول نظام سلامت از اوایل سال ۱۳۹۳ در سطح کشور اجرا شده است که هدف از اجرای آن دسترسی بهتر مردم به خدمات سلامت، ارتقای کیفیت و کاهش پرداختی از جیب مردم و در نهایت افزایش رضایتمندی مردم می باشد.

وی ادامه داد: مبلغ بیش از ۷۰ میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان در قالب طرح تحول نظام سلامت تخصیص یافته است و در سال جاری اقدامات بسیار خوبی در سطح شهرستان انجام شده است که از جمله آن افزایش تعداد متخصصین به ۲۳ نفر در ۱۴ رشته تخصصی، بهره برداری از بخش سی تی اسکن بیمارستان با اعتبار ۸ میلیارد ریال، خرید تجهیزات مدرن و به روز اتاق عمل جراحی چشم، سونوگرافی، اکو کاردیوگرافی، دیالیز و سابر تجهیزات به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال می باشد.

افتتاح و بهره برداری از پروژه های متعدد با اعتبار بالغ بر ۱۲۸ میلیارد تومان در دهه فجر

اخوان صفار افزود: همچنین در همین ایام دهه مبارک فجر افتتاح و بهره برداری از پروژه های متعدد با اعتبار بالغ بر ۱۲۸ میلیارد تومان انجام می شود و در همین راستا ان شاءا… حضور استاندار محترم خراسان جنوبی در شهرستان را در هفته آینده برای افتتاح چندین پروژه خواهیم داشت. پروژه های متعددی نیز در روستاها با محوریت دهیاری ها بصورت پایلوت کشوری افتتاح می شود که با حضور جناب آقای مهندس کوشش تبار معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور انجام خواهد شد.
تعداد ۱۲۸ پرواز توسط شرکت هواپیمایی ماهان از ابتدای امسال در طبس
فرماندار ویژه طبس در جمع نمازگزاران اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه تعداد ۱۲۸ پرواز توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام شده و طی آن بیش از ۵۰۰۶ مسافر جابجا شده اند. در بخش راه آهن نیز پیگیری برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت موجود برای گسترش مبادلات تجاری و توسعه صنعت و اقتصاد شهرستان و بویژه موضوع بندر خشک صورت گرفته و همچنین با توجه به درخواست های مردمی در خصوص ساعت حرکت قطار مسافربری برابر اعلام صورت گرفته موضوع در اسفند ماه حل خواهد شد .
رئیس هیئت اجرایی ستاد انتخابات شهرستان طبس با اشاره به سفر خود به تهران گفت: چندی پیش در جمع استانداران و فرمانداران کشور و دست اندرکاران انتخابات توفیق زیارت مقام معظم رهبری و دیدار با ریاست محترم جمهوری و وزیر محترم کشور و جمع دیگری از مسئولان حاصل شد.
وی گفت: نکته مهم و اساسی که در این دیدارها مورد تأکید قرار گرفت، لزوم حرکت در مسیر قانون، امانت داری و لزوم بستر سازی مناسب برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه، با مشارکت حداکثری و بانشاط مردمی بود و در این راستا ما در شهرستان طبس در تلاشیم که با کار شبانه روزی و با عزمی جدی و قانون مدارانه و با استفاده از همه ظرفیت ها و امکانات و بهره گیری از همکاری همه دستگاه ها، انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را به بهترین شکل ممکن برگزار نماییم و در واقع انتخابات مهم ترین و جدی ترین عرصه سیاسی است که با تلاش جمعی و با فعالیت مستقیم بیش از ۱۲۰۰ نفر از دست اندرکاران و با مشارکت همه مردم شریف، به یاری خداوند در ۷ اسفند ماه انجام خواهد شد.
در صورت مشاهده هر گونه سهل انگاری و کم تحرکی مدیران با جدیت برخورد لازم انجام خواهد شد
اخوان صفار در خاتمه سخنان خود تأکید کرد: به شما همشهریان عزیز اطمینان خاطر می دهم که تمام همّ و غم مسئولان شهرستان خدمت به شما مردم عزیز و توسعه شهرستان است و اینجانب نیز که خود از جنس شما و پرورش یافته همین آب و خاک هستم و وابستگی و علاقه خاصی به این شهرستان و مردم دیندار و سختکوش و باصفای دیار خود دارم با تمام اهتمام و سعی خود کمر همت به خدمت بسته ام.
وی افزود: به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان از همین تریبون مقدس ضمن تشکر از همکاری ها و تلاش های همه مدیران و مجموعه دستگاه های شهرستان، تأکید می کنم که می بایست بدون پرداختن به حواشی، در متن جریان خدمت در مسیر توسعه شهرستان گام برداشت و به هیچ وجه هیچ گونه قصور، کم کاری و حاشیه پردازی قابل قبول نخواهد بود و در صورت مشاهده هر گونه سهل انگاری و کم تحرکی با جدیت برخورد لازم انجام خواهد شد.
اخوان صفار گفت: شما مردم شریف، عزتمدار، مومن و انقلابی نیز بارها ثابت کرده اید که همچنان دل در گرو این نظام و انقلاب دارید و عهد و عزم راسخ شما در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزشهای والای آن استوار و ناگسستنی است و در این راستا راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن و انتخابات باشکوه اسفند ماه، تجلی همدلی و وحدت و انسجام خواهد بود. ان شاء الله.
 عکس: