افزایش سرعت بار و مسافر در راه آهن شرق

مدیر کل راه آهن شرق گفت: در قطارهای مسافری این افزایش سرعت اعمال شده است و در قسمت هایی از مسیرها سرعت تا سقف ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت در حال حاضر وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، محمد ابراهیم اقبالی مدیر کل راه آهن شرق ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته ایمنی حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران گفت: حمل و نقل ریلی، ایمن ترین و پاکترین نوع حمل و نقل است.

وی افزود: اگر تاکیدی بر  ایمنی در این صنعت  صورت می گیرد مبنی بر لزوم توجه بیش از پیش به بحث ایمنی است که برای حفظ ایمنی حمل و نقلی تمهیداتی اندیشیده شده و می‌طلبد هفته ای را در این خصوص نامگذاری کنند.

وی ادامه داد: برگزاری نشست خبری، اجرای مانور در خصوص ایمنی حمل و نقل ریلی، پیاده روی کارکنان راه آهن و بازدید از کلیه واحد های فنی و صنعتی که در معرض خطر بیشتری هستند از جمله برنامه های این هفته است.

اقبالی بیان کرد: سرعت با ایمنی بالا در حمل از پارامترهایی است که در حمل و نقل ریلی مطرح است و در این راستا هم در خصوص حمل بار و هم مسافر سرعت ها بالا رفت، این افزایش سرعت در جهت بالا رفتن ظرفیت حمل بار ناوگان راه آهن بسیار هائز اهمیت است.

وی افزود: اداره کل راه آهن شرق از ادارات کل جوان راه آهن است و دارای بستر و خطوط قابل قبول است و واگن ها و لوکوموتیوها با توجه به قدمت و سرعتی که کارخانه سازنده برای آن تعیین کرده است میتوانند تا سقف سرعت تعیین شده تردد داشته باشند.

وی ادامه داد: سرعت حمل بار در راه آهن در سنوات قبل بر محور ۶۰ کیلومتر منطبق بود اما اخیرا راه آهن تصمیم گرفته در مسیرهایی که امکان آن وجود دارد سرعت حمل را بالا ببرد از جمله در مسیرهای راه آهن شرق بسته به نوع واگن تا ۹۰ کیلومتر میتواند ارتقای سرعت قطارهای باری را داشته باشد.

وی گفت: در خصوص قطارهای مسافری این افزایش سرعت اعمال شده است و تا سقف ۱۱۰ و ۱۲۰ کیلومتر و حتی ۱۳۰ کیلومتر و در قسمت هایی از مسیرها تا ۱۴۰ کیلومتر در حال حاضر وجود دارد.

مدیر کل راه آهن شرق گفت: در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری سه میلیارد و ۱۵۹ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۱۰۰ تن‌کیلومتر بار خالص در این ناحیه حمل شده است که نسبت به ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۳ که معادل دو میلیارد و ۸۲۳ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۶۵ تن‌کیلومتر بوده، ۱۲ درصد رشد دارد.

وی افزود: در همین ۱۰ ماه سال جاری در محدوده اداره کل راه آهن شرق ۱۲ هزار و ۹۸۲ قطار تردد کرده است که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تردد لوکوموتیو و دیزل در محدوده راه آهن گفت: با ۵۹ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ هزار و ۴۴۰ لکوموتیو در این محدوده تردد کرده است.

محمد ابراهیم اقبالی در گزارش خود بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا دی‌ماه تعداد یک میلیون و ۲۲۲ هزار و ۵۶۰ نفر در این منطقه جابجا شده‌اند که روزانه به صورت میانگین بالغ بر ۳۹۹۵ مسافر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک میلیون و ۲۱۴ هزار و ۱۶۰ نفر بوده است، از رشد یک درصدی برخوردار است.

اقبالی گفت: تا دی‌ماه امسال ۲۵۱ هزار و ۳۵۰ تن زغالسنگ حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۳ که معادل ۲۰۹ هزار و ۵۵۰ تن حمل شده است ۲۰ درصد رشد دارد.

مدیر کل راه آهن شرق، با اشاره وزن خالص بار حمل شده گفت: تا دی‌ماه سال جاری این میزان ۱۵ میلیون و ۳۸۸ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

محمد ابراهیم اقبالی گفت: این منطقه بزرگترین منطقه راه آهن جمهوری اسلامی ایران است و رتبه سوم را در بین تمامی مناطق ۱۹گانه راه آهن جمهوری اسلامی ایران دارا است.

وی در پاسخ به سوال مبنی ایجاد بندر خشک گفت: ما اعلام آمادگی میکنیم و لازم است سرمایه‌گذار برای آن نیز در نظر گرفته شود.

وی افزود: طبق معادل حوادث تعریف شد ۳/۱ درصد حادثه در سال ۹۴ بوده که در این مدت حادثه فوتی، برخورد و آتش سوزی نداشتیم.

دیدگاهی در “افزایش سرعت بار و مسافر در راه آهن شرق

  1. جناب اقبال عزیز ضمن تشکر از شما برادر فعال و دلسوز یک پیشنهاد و یک سوال
    سوال: چرا بندر خشک از طبس رفت واقعیت را بگویید
    پیشنهاد:فکری به حال اظلاعات راه اهن بکنید گاهی اوقات میپرسی قطار کی میاد میگن ۱۰ دیقه دیگه میریم اونجا بیش از ۲ ساعت منتظریم حبری نیس
    ۱۰ دقیقه یعنی در حال حرکت در مسیر اخرین ایستگاه
    با توجه به سیستم پیشرفته گراف چرا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − دو =