مسئولان شهرستان طبس درگذشت آیت الله واعظ طبسی را تسلیت گفتند

فرماندار ویژه طبس، ائمه جمعه و جماعت، شهردار طبس، نماینده فعلی و منتخب مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی هر کدام در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت آیت الله عباس واعظ طبسی را تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، مهدی اخوان صفار معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با انتشار پیامی، رحلت عالم ربانی آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

رحلت عالم ربانی و فقیه مجاهد و نستوه حضرت آیت الله واعظ طبسی نماینده محترم ولی فقیه در استانهای خراسان و تولیت عظمای آستان قدس رضوی را به محضر مقام معظم رهبری، جامعه روحانیت و حوزه های علمیه و مردم ولایت مدارشهرستان طبس و خانواده معظم آن فقید تسلیت عرض می نمایم.

مبارزات خستگی ناپذیر آن عالم مجاهد با رژیم منحوس پهلوی و خدمات ارزنده ایشان به زائران حرم رضوی و توسعه صحن و سرای حضرت ثامن الحجج(ع) و حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و دفاع مستمر از آرمانهای انقلاب اسلامی بخشی ازخدمات آن عالم مهذّب می باشد.

ازخداوند متعال برای آن مرحوم مغفور علو درجات و رضوان الهی مسألت دارم .

ائمه جمعه شهرهای طبس، عشق آباد، دیهوک و روحانیت و حوزه های علمیه برادران و خواهران طبس، مدیریت و اساتید و طلاب مدرسه علمیه حضرت حجت مشهد(عجل الله) نیز در پیامی مشترک درگذشت آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی را تسلیت گفتند. متن پیام بدین شرح است:

هوالحی؛ رسول مکرم اسلامی(ص): العلما مصابیح الارض؛ «وبشرالصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون»؛ ارتحال عالم فرزانه و مجاهد نستوه حضرت آیت الله واعظ طبسی نماینده محترم ولی فقیه در خراسان بزرگ و تولیت آستان قدس رضوی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و خبرگان رهبری و ریاست عالیه حوزه های علمیه خراسان بزرگ و مدیریت موفق و نمونه روحانی و اسلامی حادثه ای دردناک بود.

این فقدان غمبار را به محضر آقا حضرت حجت ابن الحسن(ارواحنا فداه) و نائب بر حقشان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (مد ظله العالی) و به مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه و مجموعه آستان قدس و خانواده معظم ایشان و دوستداران آن بزرگوار تسلیت گفته، علو درجات و حشر با امام رضا(علیه السلام) و ائمه اطهار(علیهما السلام) و امام راحل و شهدا را برای آن عزیز سفر کرده و صبر و اجر بی پایان برای خانواده معزز و دوستداران ایشان از خدای منان خواهانیم.

پیام بخشی طوسی شهردار طبس نیز روز گذشته درپیامی درگذشت آیت الله واعظ طبسی بزرگ مرد اخلاق خراسان را تسلیت گفت:

بسم الله الرحمن الرحیم انالله و اناالیه راجعون؛ با دریغ و افسوس فراوان درگذشت عالم ربانی، فقیه عالیقدر و عارف روشن ضمیر حضرت آیت‌الله واعظ طبسی (قدس الله نفسه الزکیه) برای اینجانب و همه ارادتمندان آن مرد بزرگ مصیبتی سنگین و ضایعه‌ای جبران ناپذیر است. ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی.

آن بزرگوار که از برجستگان معاصر به شمار می‌رفتند معلم بزرگ اخلاق و عرفان و سرچشمه فیوضات معنوی بی پایان نیز بودند. دل نورانی و مصفای آن پارسای پرهیزگار آینه روشن و صیقل یافته الهی و کلام معطر او راهنمای اندیشه و عمل رهجویان وصالحان بود.

اینجانب تسلیت صمیمانه خود را به پیشگاه حضرت بقیه الله (ارواحنا فداه) و جانشین برحقشان حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای تقدیم می‌دارم و به حضرات علمای اعلام و مراجع عظام و شاگردان و ارادتمندان و مستفیضان از نفس گرم و به ویژه به خاندان مکرم و ارجمند ایشان و مردم دارالمومنین طبس تسلیت عرض می‌کنم و برای خود و دیگر داغداران از خداوند متعال درخواست تسلی و برای روح مطهر آن بزرگوار طلب رحمت و مغفرت می‌کنم.

محمدعلی عبدالله‌زاده در پیامی ارتحال حضرت آیت الله واعظ طبسی(ره) را تسلیت گفت.

متن پیام نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم العلماء ورثه الانبیاء؛ عروج روحانی و ارتحال ملکوتی عالم عظیم شأن و مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر، روحانی انقلابی و بر جسته، یار و همراه دیرین امام عظیم الشان(ره) و رهبری فرزانه(حفظه‌الله)، واعظ بلیغ خطبه‌های انقلاب، خادم خورشید و افتخار شایسته میقات الرضا طبس گلشن حضرت آیت الله حاج عباس واعظ طبسی(ره) ایران اسلامی و خراسان بزرگ را غرق در ماتم کرد.

سابقه عمری خدمت‌گزاریِ صبورانه و سنگرداری ولایی انقلاب و خادمی بی منت آستان مقدس رضوی از این مبارز مبارز نستوه و مجاهد خستگی ناپذیر، الگویی از مدیریت موفق اسلامی به ‌جا گذاشت و اینک مصداق بارز ” اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شئ ” شد.

کارنامه‌ای درخشان و مثال‌زدنی از ترویج شعائر اسلامی و تقویت مبانی دینی و شایستگی ماندگار خدمات ارزشمند این یگانه مرد خراسان و فرزند کویر ایران، آفتاب قلوب قدرشناس همشهریان عزیز طبس، بر تارک جمهوری اسلامی ایران و آستان قدس رضوی و نیز بارگاه منور حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و آیت الله شهید مدرس(ره) ماندگار شد تا هر مومن قدرشناسی را به صلوات بر روح ملکوتی آن عالم خادم موظف سازد.

ارتحال حضرت آیت الله واعظ طبسی(ره) که در حمایت راسخ از ولایت فقیه صاحب نام و در کسوت خادمیِ حرم مطهر رضوی سربلند و ماندگار شد، آسیبی شگفت بر پیکره حوزه‌های دینی و ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای کشور و مصیبتی عظما برای شهر پدر از دست داده طبس گلشن بر جای خواهد گذاشت.

اینجانب رحلت این عالم خادم، نماینده محترم ولی فقیه در استان خراسان بزرگ و تولیت عظمای آستان قدس رضوی را به محضر حضرت امام عصر(عج)، مقام عظمای ولایت و رهبری(مدظله العالی)، روحانیت و حوزه های علمیه و بویژه همشهریان بزرگوارم در شهرستان طبس تسلیت عرض می نمایم.

نماینده منتخب مردم حوزه انتخابیه طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس دهم نیز رحلت عالم وارسته آیت الله واعظ طبسی را تسلیت گفت؛ متن پیام محمدرضا امیر حسنخانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَه؛ خبر ارتحال عالم ربانی مجاهد نستوه انقلاب خادم الرضا (ع) حضرت آیت الله واعظ طبسی دلهای خراسانیان را لرزاند. این مجاهد انقلابی سراسر عمر بابرکت خود را در راه خدمت به انقلاب اسلامی و خدمت به زائران امام رئوف سپری کرد. امروز نه تنها مردم نجیب خراسان بلکه همه ملت ایران در سوگ خادم الرضای ایران داغدار هستند.

خدمات ماندگار این عالم وارسته در تجدیدبنای حرم قبله دلهای ایران حضرت رضا (ع) تا قرن ها در حافظه شیفتگان حضرت خواهد ماند و روح ملکوتی ایشان از سفره ادعیه زائران حضرت رضا (ع) در بهشت الهی متنعم خواهد شد. اینجانب به عنوان منتخب مردم شریف شهرستان های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه این ضایعه جانگداز را به محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی, علما و مراجع حوزه علمیه مشهد مقدس و بیت معظم حضرت آیت الله واعظ طبسی تسلیت و تعزیت عرض می کنم. از خدای منان می خواهیم روح ملکوتی این عالم پرهیزگار را با صحابه جلیل القدرامام رضا(ع) محشور فرماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 10 =