مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله واعظ طبسی در شهر طبس برگزار شد/ +تصاویر

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله عباس واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان در شهر طبس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، عصر روز شنبه مردم طبس در مراسمی با پیمودن مسیر میدان امام خمینی(ره) تا آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) یاد و خاطره مرحوم آیت الله عباس واعظ طبسی را گرامی داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام محمدجواد زنجانی طبسی گفت: در دنیای امروز اگر بخواهند وضع یک مملکت را بسنجند به جایگاه علمی آن توجه می‌کنند و هر چه جایگاه علمی یک ملت بالا برود و علما و دانشمندان آن زیاد باشند جایگاه و وزن آن در دنیا افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: ملت هایی که پیشرفتی در علم دارند و دارای جایگاه فرهنگی در دنیا هستند، ملت هایی‌اند که به عالمان خودشان احترام ویژه ای می‌گذارند و در نزد آنها علم و عالم جایگاه ویژه دارد.

امام جمعه موقت طبس گفت: اگر به تاریخ بنگرید آن هنگامی تمدن اسلامی خلق شد که جایگاه علمی امت اسلامی تغییر کرد و علما در پیشگاه مردم جایگاه ویژه ای داشتند و به همین جهت فرهنگ و تمدن آفریدند.

وی گفت: امروز شما نشان دادید که همچنان میراث دار فرهنگ والای این مرز و بوم هستید و هنوز علمای بزرگ در نزد شما جایگاه ویژه ای دارند و قدردان آن هستید.

تصاویر:

6 دیدگاه دربارهٔ «مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله واعظ طبسی در شهر طبس برگزار شد/ +تصاویر;

  1. ما مردم طبس خیلی قدر نشناسیم.نمک می خوریم و نمکدون رو می شکنیم .این خصلت ماست.باید مثل روز عاشورا مردم و تمام روسای ادارات بصورت باشکوه در این مراسم شرکت می کردند ولی افسوس.برای رفتن به نمایشگاه و خرید عید از بازار و نشستن در کوچه و خیابان و غیبت کردن از این و ان وقت داریم ولی برای این امور نه.وای بر ما که این قدر زر و زیور دنیا کور و کرمان کرده که تمام دین و ایمان و شرف و ابروی خود را به این دنیا فانی فروخته و از اخرت خود غافل شده ایم.اندکی به هوش باشید که سحر نزدیک است.وسلام.

  2. سلام. خدا رحمتشان کند
    انتظار می رفت که بازاریان و کسبه برای یک ساعت هم که شده مغازه ها را تعطیل می کردند و به این برنامه ملحق می شدند. همچنین هیات مذهبی بطور گسترده تر شرکت می کردند

  3. با سلام
    اگر مسئولین شهر خیلی دلسوز این عالم ربانی بودند ترتیبی اتخاذ می کردند تا با تعطیلی این روز در طبس و با حضور گسترده و چشم گیر مردم و مسئولین در مراسم به خاک سپاری ایشان در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا ع ارادت واقعی وقلبی خود را به اثبات می رساندند . مگر چند تا واعظ طبسی داریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    کوتاهی کردند واقعاً . کوتاهی کردند !!!!!!!!

    1. شما اگر واقعا قلبا ارادت داشتی میرفتی بدون تعطیلی مثل خیلی ها که رفتند هر چند بهتر بود تعطیل اعلام میشد طبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 17 =