همیشه باید روحیه انقلابی در جامعه موج بزند

امام جمعه طبس گفت: به فرموده رهبری معظم انقلاب، روحیه انقلابی در جامعه همیشه باید موج بزند و جامعه گرفتار تسامح و تساهل و بی‌تفاوتی نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های آخرین نماز جمعه سال ۹۴ که در آستان امام‌زاده حسین بن موسی الکاظم(علیه السلام) برگزار شد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند روحیه انقلابی در جامعه همیشه باید موج بزند و جامعه گرفتار بی تفاوتی نشود.

وی گفت: ایشان فرمودند حتی دشمنان در صدد آن هستند که در حوزه های علمیه هم نفوذ پیدا کنند و آن حالت انقلابی و حساسیتی که در مسائل انقلاب و استکبار ستیزی باید وجود داشته باشد را بگیرند.

وی افزود: رهبر انقلاب تاکید فرمودند حوزه علمیه قم مرکز تولد و توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی بوده است و به همین گونه هم باید باقی بماند و سایر حوزه ها و مردم هم از حوزه علمیه درس می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۲۹ اسفند ماه روز ملی شدن صنعت نفت است که مصدق با آیت الله کاشانی همکاری کردند اما در نهایت مصدق با آیت الله کاشانی بد برخورد کرد که ملی شدن صنعت نفت به طور کامل محقق نشد و یک مقدار از آن شعار بود و انگلیسی ها در آن دخالت داشتند.

وی در ادامه گفت: آنچه مهم است.این است که اقتصاد ما وابسته به نفت نباشد بلکه وابسته به سایر امکانات باشد که خیلی هم فراوان است.

امام جمعه طبس افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از امکانات داخل کشور و به گفته رهبر عزیزمان اقتصاد نباید به نفت وابسته باشد چرا که با نفت بازی سیاسی میکنند.

وی با اشاره به نوروز سال ۱۳۹۵ اظهار داشت: از دیدگاه اسلام اعیادی مانند عید غدیر، عید قربان و عید فطر به رسمیت شناخته شده است و به طور کلی به فرموده امام علی(علیه‌السلام) هر روزی که گناه نکنی همان روز عید است.

وی افزود: متاسفانه عید در نزد برخی از مقدمه تا موخره آن با معصیت و گناه همراه است، عیدی که با معصیت و گناه آغاز شود چه عیدی است.

وی ادامه داد: عید نوروز هم نکات مثبتی دارد که باید به آن ها توجه کرد تا عید عیدی باشد که اسلام می‌پسندد و خدا را راضی می‌کند.

امام جمعه طبس گفت: در ایام نوروز ثروتمندان فامیل از فقرای فامیل به صورت محرمانه و آبرومندانه دستگیری کنند، اگر بین فامیل کدورت و قهر و نزاع وجود دارد تلاش کنند در این روزهای عید بین آن‌ها آشتی برقرار کنند، با توجه به تعطیلی مدارس اگر دانش‌آموزی در درسش مشکل دارد در این روزها از نظر درسی به او کمک کنیم.

وی ادامه داد: به زندانیانی که به دلیل امور مالی زندان هستند در این ایام کمک کنیم و این زندانیان را از زندان نجاتشان دهیم که سر خانه و زندگی‌شان بروند، اگر در جلسات عیددیدنی غیبت، تهمت و گناهی می‌شود امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

وی افزود: از خانواده شهدا و جانبازان حتما دیدار کنیم و به آن‌ها احترام بگذاریم، به جوانان مجردی که دنبال یافتن همسر خوب هستند در این زمینه کمکشان کنیم، از مأمورین خدمت‌رسانی در جاده ها از جمله مأمورین امدادرسان، پلیس، و هلال احمر و غیره هم تشکر کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود به درگذشت دو عالم اشاره کرد و افزود: در سالی که گذشته دو شخصیت برجسته دینی و علمی را از دست دادیم یکی آیت الله خزعلی و دیگر آیت الله واعظ طبسی که شخصیت‌هایی کم نظیر در جهان اسلام بودند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم به مناسبت های یورش نیروهای پهلوی به مدرسه فیضیه در روز دوم فروردین سال ۱۳۴۲، آغاز عملیات بیت المقدس، روز جهانی آب، سالروز ترور رهبر جنبش انقلابی حماس و سالروز ارتحال ام البنین(سلام الله علیها) در چهارم فروردین اشاره نمود.

انتهای پیام/
۱۰۲/۱۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 3 =