نتایج پسابرجام باید ملموس و محسوس باشد و فقط حرف و شعار نباشد

امام جمعه طبس گفت: مسایل پسابرجام باید نتایج ملموس و محسوسی برای مردم داشته باشد و فقط با شعار و حرف نباشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم امام جمعه طبس درخطبه های اولین نماز جمعه سال جدید با اشاره به آیات و روایات گفت: صله رحم یکی از نکات مثبت نوروز است که به یاد هم بودن و احوالپرسی ها زیادتر میشود.

امام جمعه طبس ولادت باسعادت حضرت زهرا (س) را تبریک گفت و ازهمه و به ویژه زنان خواست که زندگی آن بانوی بزرگ اسلام را سرلوحه کارهای خود قراردهند.

وی در ادامه افزود: خداوند ایشان را در سال سوم بعثت به پیامبر عنایت فرمود قبل از ولادت ایشان شایعات فروانی از سوی دشمنان برای دلسرد کردن مسلمانان در جامعه پراکنده میشد و میگفتند پیامبر دین و رفتارش خوب است اما افسوس فرزند پسر ندارد که راه و دین او را ادامه دهد آنقدر به این شایعه دامن زدند که دل خیلی از مسلمانان را خالی کردند تا اینکه خداوند سوره کوثر را نازل کرد.

وی گفت: نظیر این شایعات همیشه بوده در انقلاب اسلامی ما، دشمنان نسبت به ادامه انقلاب دشمنان شبیه این شایعات را داشتند و میگفتند انقلاب خوب است و امام راه خوبی را پیش گرفتند اما کسی جایگزین امام نخواهد بود تا راه امام را ادامه دهد و افراد را دلسرد میکردند.

خطیب نماز جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب طبق معمول سال های قبل گفت: امسال به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامیده شد، امروز باید اقتصاد مقاومتی در کشور به صورت جدی پیگیری و محقق شود و  وظیفه دولت و مجلس و من و شما به عنوان یک شهروند ایرانی برای محقق کردن اقتصاد مقاومتی سنگین است.

وی افزود: امروز دشمن بعد ۳۷ سال از همه راه های شکست انقلاب ناامید شده و دل بسته به اینکه اقتصاد کشور آسیب پذیر باشد و معیشت مردم دچار مشکل شود و به خیال خام خود مردم از انقلاب دلسرد شوند که این آرزو را دشمن به گور خواهد برد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم گفت: امروز ملت و دولتمردان ما سر دوراهی هستند یا تحمل فشار و بعد کارهایی انجام دادن که فشار دشمن تاثیر نداشته باشد یا تسلیم در برابر دشمن در برداشتن ارزش های اسلام و انقلاب که هیچوقت ملت و دولتمردان ما دست از ارزش های اسلامی و انقلابی برنخواهند داشت.

وی گفت: مسایل پسابرجام باید نتایج ملموس و محسوسی برای مردم داشته باشد و فقط با شعار و حرف نباشد ناجوانمردی های آمریکا که در پسابرجام انجام میدهد و اینکه آمریکا به دنبال برجام های یک و دو سه است برای این است که در مسایل دیگر با مذاکره بتواند به اهداف خود برسد که اینجا بیداری مردم و دولتمردان بیش از گذشته لازم است.

وی ضمن گرامیداشت ولادت امام خمینی (ره) به روز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: امام فرمودند فقط جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم ونه یک کلمه زیاد که مردم ایران اسلامی با۹۸ودودهم درصد به آن پاسخ مثبت دادند.

وی با اشاره به روز سیزده بدر گفت: طبق سنت مردم در این روز به کوه و دشت و دمن میروند که این روز امسال روز جمعه است و سیزده بدر امسال شرکت در نماز جمعه از همه جا بهتر و برکاتش بیشتر خواهد بود و اگر بعد از نماز جمعه بیرون رفتید مواظب اموال مردم باشید و ضرر به آن نزنید که حق الناس خیلی مهم است و محیط زیست را آلوده نکنید و در سیزده بدر مسایل شرعی و حجاب محرم و نامحرم را رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 15 =