جابجایی بیش از ۵۱ هزار نفر توسط راه آهن شرق کشور در تعطیلات نوروز

مدیرکل راه آهن شرق کشور گفت: از ۲۵ اسفند ۹۴ و آغاز اوج سفرهای نوروزی تا نهم فروردین ماه سال جاری ۵۱ هزار و ۲۰۸ مسافر در محدوده راه آهن شرق کشور جابه جا شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، محمدابراهیم اقبالی گفت: از زمان آغاز اوج سفرهای نوروزی در ۲۵ اسفند سال ۹۴ تا نهم فروردین ماه سال جاری در ناحیه راه آهن شرق قطارهای اختصاصی شامل قطارهای طبس-مشهد، طبس-تهران، طبس-خواف-تهران و بالعکس ۱۱ هزار و ۹۹۲ مسافر جا به جا کرده اند.

وی ادامه داد: قطارهای عبوری شامل مشهد-کرمان، مشهد-یزد، مشهد-اصفهان، مشهد-شیراز، مشهد-بندر و بالعکس نیز در همین مدت ۳۹ هزار و ۲۱۶ مسافر نوروزی را جابه جا کرده اند.

وی همچنین گفت: از یکم تا نهم فروردین ماه ۷ هزار و ۸۵۵ مسافر توسط قطارهای اختصاصی راه آهن شرق و ۲۵ هزار و ۵۸۹ مسافر توسط قطارهای عبوری از این اداره کل جابه جا شده اند.

وی در خصوص مسیر جدید قطار طبس-تهران گفت: مسیر کنونی قطار طبس به تهران از تربت حیدریه و نیشابور عبور میکند و زمان سیر ۱۶ ساعته را دارد.

وی ادامه داد: در مسیر جدید این قطار که از شهرهای جندق، اردکان، نایین، کاشان و قم به سمت تهران خواهد رفت زمان سیر مسیر چهار ساعت کاهش خواهد یافت.

وی درباره زمان افتتاح این مسیر گفت: با پیگیری‌های که خواهیم داشت پیشبینی می‌شود ان‌شاءالله در اردیبهشت ماه در سالگرد افتتاح ناحیه اداره کل راه آهن شرق این مسیر افتتاح شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 3 =