کارگروه ویژه پیشگیری از وقوع جرایم در شهرستان‌های استان تشکیل شد

طبس نیوزطبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: معاون رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با تشکیل کارگروه های ویژه در سطح شهرستان‌های استان معضلات عمده مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

علی اصغر رفاهی در حاشیه همایش روحانیون و مسئولان بقاع متبرکه به منظور پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی در کانون شهید مدرس اردکان برگزار شد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: درهر شهرستان با تشکیل کارگروه پیشگیری از وقوع جرم، یکی از جرایم که در آن شهرستان از فراوانی بیشتری برخوردار است مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در شهرستان بافق ایجاد ضرب و جرح عمدی، در خاتم اعتیاد به مواد مخدر، در طبس و یزد سرقت، در اردکان بحث تصادفات درون شهری، در صدوق صدمات ناشی از حوادث کار و در ابرکوه و میبد پدیده ناهنجار طلاق مورد توجه و تمرکز ویژه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ۵ جرم اول شهرستان اردکان سرقت، تصادفات درون شهری، ایجاد ضرب و جرح عمدی و قاچاق و اعتیاد مواد مخدر مشخص شده و بحث مبارزه با تجهیزات دریافت ماهواره مورد توجه ویژه قرار گرفته و روی آن متمرکز شده ایم.

رفاهی از اجرایی شدن برنامه جامع پیشگیری از وقوع سرقت در استان یزد تا چند روز آینده خبر داد و گفت: این برنامه به تمامی دستگاه های مربوطه ابلاغ شده و امیدواریم نتایج مثبتی هم در بر داشته باشد.

معاون رئیس کل دادگستری استان یزد در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ادامه داد: اولین استان در کشور هستیم که پرونده های طلاق به ویژه در شهرستان یزد ثبت دادگستری نمی شود و به منظور ارائه خدمات مشاوره، روانشناسی، مددکاری اجتماعی و روانکاوی برای زوجین به بهزیستی ارجاع می شود و چنانچه ظرف دو ماه این خدمات به نتیجه رسید، پرونده در همانجا مختومه می شود.

وی اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال تنها در شهرستان میبد ۴۰ فقره پرونده به این صورت حل و فصل شده و از وقوع پدیده شوم طلاق پیشگیری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + شانزده =