هیاتی از متخصصین و فعالان بخش معدن کشور چک به طبس می‌آیند

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس از ورود گروهی ۳۰ نفره از مسئولان بازرگانی و صنعت و معدن و فعالان بخش خصوصی کشور چک به طبس در تاریخ ۳۱ فروردین خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس، مهدی اخوان صفار گفت: این گروه، از متخصصان و مهندسین بخش معدن هستند و رئیس اتاق بازرگانی و نماینده صنعت و معدن کشور چک آنان را همراهی می‌کنند و طبق هماهنگی با دفتر امور اقتصادی استانداری و اداره کل صنعت و معدن قرار است روز ۳۱ فروردین وارد طبس شوند.

وی افزود: این گروه در بدو ورود از معادن زغالسنگ طبس سرکشی خواهند کرد و برنامه های مختلفی همچون معارفه طرفین و برگزاری نشست تخصصی معدنی، برگزاری نمایشگاه از پتانسیل‌های معدنی و صنعتی شهرستان، معرفی صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری طبس و همچنین بازدید از باغ گلشن برای این هیات تدارک دیده شده است.

ابراهیمی نماینده وزارت امور خارجه با اشاره به سفر کاردار کشور چک به استان و بازدید از نمایشگاه صنعت و معدن بیرجند گفت: در این نمایشگاه، کاردار چک به معادن طبس علاقه مند شد و هنگامی که درخواست اطلاعات بیشتری برای سفر هیئت تجاری این کشور مطرح شد ما معادن زغالسنگ پروده طبس را معرفی کردیم.

مدیرعامل شرکت ذغالسنگ طبس در خصوص اهداف سفر هیئت تجاری اقتصادی به طبس گفت: کشور چک در زمینه ذغالسنگ صاحب نام است و از نظر ماشین آلات و کارخانجات صنعتی شرایط خوبی دارد.

رمضان کریتی‌ثانی افزود: با توجه به اینکه ذخایر زغالسنگ این کشور رو به اتمام است آنها مایل به سرمایه گذاری در معادن ایران هستند و ما در صدد هستیم یکسری از ماشین آلات مورد نیاز را از این طریق خریداری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =