مردم طبس از شبکه‌های دیجیتال برخوردار می‌شوند

مردم طبس از شبکه‌های دیجیتال برخوردار می‌شوند

طبس نیوز به نقل از فارس: حجت‌الله صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس درباره راه‌اندازی فرستنده دیجیتال در شهر طبس اظهار داشت: هم‌اکنون تجهیزات مربوط به فرستنده دیجیتال طبس در حال نصب است و با روند موجود احتمالاً این سیستم از بعدازظهر روز دوشنبه هشتم آبان ماه فعال می‌شود.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی فرستنده دیجیتال در طبس، مردم این شهر و روستاهای نزدیک قادر خواهند بود تا ۱۸ شبکه تلویزیونی از جمله شبکه‌های مستند، نمایش، ورزش، بازار، پویانمایی، شما، آی.فیلم، جام جم، العالم و پرس تی.وی و ۱۶ شبکه رادیویی را با کیفیت دیجیتال دریافت کنند.

مسئول پروژه نصب و راه‌اندازی فرستنده‌های دیجیتال استان یزد و از کارکنان اداره کل گسترش فرستنده‌های تلویزیونی و اف.ام معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر زمان راه‌اندازی فرستنده دیجیتال در شهرهای عشق‌آباد و دیهوک طبس، بیان کرد: پس از راه‌اندازی فرستنده‌های دیجیتال در مراکز استان‌ها، در حال حاضر راه‌اندازی این فرستنده‌ها در شهرستان‌های با جمعیت زیادتر در دستور کار قرار گرفته که شهرستان‌های بافق، اردکان، میبد، مهریز و خاتم در استان یزد در نوبت نصب فرستنده دیجیتال قرار دارند.

این مسئول افزود: هم‌اکنون حدود ۷۰ درصد جمعیت ایران از قابلیت دریافت شبکه‌های دیجیتال بهره‌مند هستند که پس از نصب فرستنده‌های دیجیتال در شهرستان‌های کشور تا پایان سال ۱۳۹۲ میزان پوشش به ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت و پس از آن کار راه‌اندازی فرستنده‌های دیجیتال در مراکز بخش‌ها و روستاها دنبال خواهد شد.

صادقی یادآور شد: برخی تلویزیون‌های ال.ای.دی و ال.سی.دی خود دارای گیرنده دیجیتال است، اما آن دسته از افرادی که تلویزیون آن‌ها فاقد این گیرنده است باید برای دریافت شبکه‌های دیجیتال، دستگاه مبدل دیجیتال یا ست تاپ باکس خریداری کنند.

وی در پایان اذعان داشت: همچنین برای دریافت مطلوب شبکه‌های دیجیتال بهتر است از آنتن یو.اچ.اف مرغوب در جهت ایستگاه و کابل سالم و بدون تکه استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − سه =